Sabahattin Kudret Aksal`ın tiyatroları ve tiyatroculuğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Sabahattin Kudret Aksal'ın Tiyatroları ve Tiyatroculuğu? adını taşıyan buçalışma, sanatçının tiyatroya bakış açısını ortaya koymayı ve tiyatroları üzerinde ayrıntılıbir incelemeyi hedeflemektedir.Dört bölümden oluşan tezimizin ilk bölümünde, Aksa l'ın tiyatrolarının daha iyianlaşılabilmesi için, hayatı, es erleri ve edebi kişiliği üzerinde durduk. Bu ilk bölümdenönce de, ?Giriş? kısmında panoramik bir bakış açısıyla Sabahat tin Kudret Aksal'a kadarkiTürk tiyatrosunun gelişimini verdik.İkinci bölümde, Aksal'ın tiyatrolarının her biri ni yapı bakımından inceledik.Tiyatro türünün gerektiği bazı kısımları da yapı unsuruna ekleyerek, bu bölümü dahadetaylı bir şekilde ele aldık.Yapı bölümünde, her tiyatro eserini şu sekiz alt başlık altındatahlil ettik: ?Eserin Ter tibi?, ?Özet?, ?Olay örgüsü?, ?Şahıs Kadrosu?, ?Zaman?,?Mekân?, ?Sahneleme Tekniği?, ?Sembol Dünyası?.Üçüncü bölümü ise, yazarın tiyatrolarının tema bakımından i ncelenmesineayırdık. Aksal, ferdi duyguya bağlı temaları tiyatrolarında daha yoğun işlediği için bubölümü daha geniş tutarak, yazarın eserlerini bir bütün olarak dikkatlere sunduk.Son bölümde, Sabahattin Kudret Aksal'ın tiyatrolarını dil ve üslûp açısındantahlil ederek, tiyatrolarında kullandığı şiirsel, felsefî, abart ılı ve soyut dili örneklervererek açıkladık.?Sonuç? bölümünde, yaptığımız araştırmalar ışığında ortaya çıkan yorumları birbütün olarak değerlendirdik.?Kaynakça?da ise, incelediğimiz ve yararlandığımız eserlere yer verdik.Anahtar Kelimeler: Sabahattin Kudret Aksal, Tiyatro, Yapı, Tema, Dil. This study, called ?Sabahattin Kudret Aksal?s Theatres and Theatrical Tecnique?aims to manifest the artist?s perspective to theatre and a detailed analysis on his t heatres.In the first part of our thesis which consist of four pa rts, we focused on his life,works and literary personality to enable Aksal?s theatres to be understood well.Before thisfirst part, in ?Introduction?part we presendet the development of Turkish theatre tillSabahattin Kudret Aksal in a panoramic perspecti ve.In the second part, we investigated each one of Aksal?s theatres in point ofstructure.Adding some parts which theatre re quires to structure component, we discussedthis part in a more elaborative way.Under the title of structure we analyzed each wor kunder these eight title : ?Order of Work?, ?Summary?, ?Plot?, ?Chararacter Cadre?,?Time?, ?Place?, ?Tecnique of Staging?, ? World of Symbol?.We reserved the third part for the investigation of Sababattin Kudret Aksal?stheatres in point of theme.As Ak sal used themes related to personal feeling in his theatresintensively, keeping this part longer, we regarded author?s works as a whole.In the last part, analyzing Aksal?s theatres in point of language and style, westated the poetic, philosophical, e xaggerated and abstarct language by giving examples.In ?Conclusion? part, we interpreted the comments which emerged with theresearches we made as a whole.In ?Bibliography?, we wrote the works we investigated and utilized.Key Words:Sabahattin Kudret Akdal, Theatre, Structure, Theme, Language.
Collections