İşletmelerde kalite olgusunun yerleşmesinde sosyal sorumluluk anlayışının rolü Gaziantep`te bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İŞLETMELERDE KALİTE OLGUSUNUN YERLEŞMESİNDE SOSYAL SORUMLULUK ANLAYIŞININ ROLÜ, GAZİANTEP'TE BİR UYGULAMA ÖZGÜL, Taner Yüksek Lisans Tezi, İşletme Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Mehmet TEKİNKUŞ Aralık, 2004, 127 sayfa Son yıllarda işletmelerin sadece verimli bir şekilde yönetilmesi, vergilerini dürüstçe ödemesi, işçi-işveren ilişkilerinin olumlu bir şekilde yürütülmesi ve tüketicilerin tatmin edilmeleri yeterli olmamaya başlamıştır. Günümüzde, işletmelerin felsefesinde büyük değişiklikler meydana gelmektedir. Tüketiciler ile olan ilişkilerinden çok, işletmenin ticari olsun veya olmasın içinde bulunduğu toplumla olan ilişkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. İşletmeler, belirli bir toplum içinde faaliyet gösterdikleri için, toplumdan kaynaklanan bir takım sorumlulukları yerine getirmek durumundadırlar. Aslında, toplum, giderek artan bir oranda işletmelere, sorumlulukları konusunda baskı yapmaya başlamışlardır. Bununla beraber işletmelerin ürettikleri mal ve hizmetlerin kalitesi, aslında bir yönüyle işletmelerin sosyal sorumlukları ile orantılıdır. Toplumun kaliteli mal ve hizmet talebi, işletmeler üzerinde bir sosyal baskı oluşturmakta ve işletmeler daha kaliteli mal ve hizmet üreterek toplumsal sorumluluklarım yerine getirmektedirler. Tezimizde, ilk olarak sosyal sorumluluğun tanımı, tarihsel gelişimi, çeşitli sosyal sorumluluk kuramları ve sosyal sorumluk alanları, sosyal sorumlulukların yerine getirilmesinde yöneticinin rolü, kalite kavramı, kalite ve sosyal sorumluluk ilişkisi ve nihayetinde sosyal sorumluluk anlayışının işletmelerde kalite olgusunun yerleşmesindeki rolü açıklanacaktır.Bu çerçevede Gaziantep'teki bazı işletmelerde sosyal sorumluluk anlayışının kalite olgusunun yerleşmesindeki rolü incelenecektir. Yapılacak değerlendirme sonucunda verilen önerilerle sosyal sorumluluk anlayışı ve işletmelerde kalite olgusunun yerleşmesindeki rolünün kavranması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler : Sosyal Sorumluluk, Kalite, Etik, Ahlak, Bilim Dalı Sayısal Kodu : fŞLT 590 u ABSTRACT ROLE OF SOCIAL RESPONSIBILITY COMPREHENSION IN PLACEMENT OF QUALITY FACT AT BUSINESS, A CASE STUDY IN GAZİANTEP ÖZGÜL, Taner M. A. Thesis, Department of Business Administration Supervisor : Asst. Prof. Mehmet TEKİNKUŞ Dec, 2004, 127 pages In last years, it was seen that management of business efficiently and payment of taxes honestly and in time and execution of employer-employee relationships positively and satisfaction of customers are not sufficient. Today, also there are a big changes on the philosophy of the business. The relationships of the business, commercial or noncommercial, with the society they have are becoming more important than their relationship with their consumers. Because the business are operating and active in a specified society, they should fulfill their obligations and responsibilities of that society. The society is putting pressure on the business regarding to their responsibilities and this pressure is increasing gradually. Although, the quality of the goods or services produced by business are proportional with the social responsibilities of business. Demand of society and people for goods and service in high quality is resulting on business as social pressure and business are fulfilling their social obligation and responsibilities by producing goods and services in higher qualities. In our thesis, firstly, definition of social responsibility, its historical development, various social responsibility theories and social responsibility fields, role of management and directors on fulfilling the social responsibilities, quality concept, relation between quality and social responsibility and finally role of social responsibility approach on placing of quality fact at business will be explained. mIn this study, finally, role of social responsibility approach and conception and placement of quality fact at business will be investigated and researched. After evaluation, comprehension of role of social responsibility approach and placement of quality fact at business with given advices and suggestions is aimed. Keywords : Social Responsibility, Quality, Ethics. Science Code : İŞLT 590 IV
Collections