İlköğretim düzeyinde Atatürk ilke ve inkılâpları nasıl daha iyi öğretilebilir/ benimsetilebilir?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada; genç Türkiye Cumhuriyetinin sekillenmesinde, Türk milletininçagdas medeniyetler seviyesine ulasmasında, temel faktör niteligindeki Atatürk lke venkılâpları ve bu baglamda gelisen Atatürkçü Düsünce Sisteminin ilkögretimögrencilerine nasıl daha nitelikli kazandırılabilecegi üzerinde durulmustur.Arastırmanın amacı; Atatürk lke ve nkılâplarını, Atatürkçü Düsüce Sisteminiilkögretim ögrencilerine nasıl daha nitelikli kazandırılabilecegine iliskin etkinliklergelistirilerek; gelistirilen etkinliklerin ögrenciler üzerindeki etkisini ve hedeflere ulasmaderecesini ölçmektir. Arastırmada nitel arastırma yöntemi kullanılmıstır. Arastırmadagelistirilen etkinliklerin ögrenciler üzerindeki etkisini ve hedeflere ulasma derecesininderinlemesine belirlenmesi amacıyla nitel bir yaklasım tercih edilmistir. Arastırmanınörneklemini; Ordu ili kizce Yogunoluk Yatılı lkögretim Bölge Okulunun 8.sınıflarında ögrenimine devam eden 30 ögrenci olusturmaktadır. Arastırmada veritoplama araçları olarak, görüntü kayıtları kullanılmıstır. Arastırmada çesitli etkinliklergelistirilmistir. Bu etkinlikler; Atatürk Yolu nceleme Gezisi, Yükselen Bir DenizCumhuriyet Sergisi, Bulmacalar, Karikatürlerdir. In this research, it is mentioned that how the principles and the revaluations ofAtatürk which are the main factors in the shaping of the young Turkish Republic and inthe reaching of the Turkish Nationality to the High Civilization level and in this contextdeveloped the Kemalist Thoughts can be gained to the primary school studentseffectively. The goal of this research, by developing activities about how the principlesand the revaluations of Atatürk, Kemalist Thoughts to teach to the primary schoolstudents more effectively and to evaluate the effects of the activities on the students andto determine the level of reaching to the goals.Quantitative research methods is used. Generally quantitative approach ispreferred to determine the effects of the activities developed in the research on thestudents and to determine the reaching level to the goals deeply.In the research, a semi-experimental approach is adopted. The sample of theresearch is formed by 30 students studying at the 8th grade in Yogunoluk Zone PrimarySchool. Semi-structured interview forms, video records, and questionnaire sheets areused as the instruments for data collection.In the research, 20 activities are developed. Investigation Trip of Atatürk?s Way,exhibition of Rising Sea `Republic?, puzzles, caricatures can be shown as the sampleactivities.
Collections