Dinamik oyun içi reklamcılığın coca-cola taste the feeling kampanyası örneğinde incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karagöz, Emel | |
dc.contributor.author | Bakir, Murat Eren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422923 | |
dc.description.abstract | Oyun kavramı insanlık tarihinden öncesine dayandığı tahmin edilen bir kavramdır. Tüm kültürler oyunu kendilerine özgü bir şekilde icra etmiş, içinde bulundukları gerçekliğin dışında geçici gerçeklikler oluşturarak onu geliştirmişlerdir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte oyun kavramı, özünü kaybetmeden farklı bir yönde evirilmiştir. Oyun artık dijital bir hâl almış, bu dijitalleşmeyle birlikte insanlara erişimi kolaylaşmıştır. Bu ulaşım unsurunun yerleşmesiyle birlikte reklam sektöründeki çalışmalar da oyun üzerine yoğunlaşmış ve bunun sonucunda oyun içi reklamcılık kavramı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada oyun içi reklamcılığın türlerinden dinamik oyun içi reklamcılığın ve başarılı uygulamalarının anlatımı amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak adına oyun kavramı, tarihsel gelişimi ve oyun içi reklamcılık kavramları açıklanmış; 2016 yılında Coca-Cola firmasınca uygulanan `Taste The Feeling` kampanya reklamlarının uygulandığı beş oyun araştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre bu reklamların farklı temalara sahip oyunlarda benzer şekillerde yerleştirildiği görülmüştür. Bu reklamların ürün yerleştirme yöntemine benzediği saptanmıştır. Bu reklam uygulamasının oynanışa olumsuz bir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The concept of game is a concept that has been thought to be existed long before the dawn of mankind. Every culture has played the game in their own way and improved it by creating transient realities beyond their own one. With the advancements on technology, the concept of game has been evolved in a different direction than it has been used to. From now on the game has become digital and due to this reason its reach for humans got easier. After this development became a constant standard, advertising studies started to focus on the concept of game and as a result of this, the concept of in game advertisement emerged. The aim of this study is to show the successful applications of dynamic in game advertising. To achieve this the concepts of game, its historical development and in game advertising explained; five games which applied with Coca-Cola's 2016 `Taste The Feeling` campaign have been researched. According to the results of the research of the study, these advertisements are all applied similarly in different style of games. It has been determined that these advertisements' applications resemble the product replacement technique. It has been seen that these advertisement applications do not affect the gameplay. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Dinamik oyun içi reklamcılığın coca-cola taste the feeling kampanyası örneğinde incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of dynamic in game advertising within the example of coca-cola taste the feeling campaign | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | İletişim Tasarımı ve Bilişim Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10304770 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589104 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Bilim Dalı |