dc.contributor.advisor | Yüksel, Doğan | |
dc.contributor.author | Aslan Özdemir, Günay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:17:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:17:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422920 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizcenin lingua franca olarak kullanıldığı Avrupa ülkelerinde eğitim görmenin ikinci dil olarak ingilizcenin gelişimi üzerindeki etkisini araştırmak için tasarlanmıştır. Yurt dışı eğitim ortamlarının dil öğrenimi için en iyi fırsatları sunduğu (Allen ve Herron, 2003, Alcón-Soler, 2015) ve bu ortamların hedef dilin ana dil olduğu ortamlar olması gerektiği yaygın olarak kabul edilmiştir (Glaser, 2017). Bugün ise, küreselleşmeyle birlikte İngilizcenin dünyanın ortak iletişim dili olması sebebiyle anadili İngilizce olmayan ülkelerde yürütülen yurtdışı eğitim programları da İngilizce öğrenenler için büyük fırsatlar sunmaktadır. Durum bu olunca, Erasmus değişim programı gibi İngilizcenin akademik ve sosyal amaçlar için lingua franca olarak kullanıldığı özel bir yurt dışı eğitim bağlamı ortaya çıkmıştır. Erasmus değişim programının yaygınlaşmasıyla birlikte, İLF etkileşimlerinin yurt dışı eğitim ortamlarında genel İngilizce yeterlilik gelişimine etkisi dilbilimsel araştırmalar için çok önemli bir alan haline gelmiştir. Bu çalışma Avrupa İLF bağlamında eğitim görmenin Türk Erasmus değişim öğrencilerinin İngilizce okuma, dinleme, gramer ve kelime bilgisi yeterlilik gelişimi üzerine etkisini ve katılımcıların program öncesi İngilizce yeterlilik seviyelerinin son gelişimlerinde oynadığı rolü araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaçla yarı deneysel tek grup ön test-son test araştırma tasarımı kullanılmıştır. Polonya, İtalya, Macaristan, Hollanda gibi akademik ve sosyal amaçlar için İngilzicenin lingua franca olarak kullanıldığı, anadili İngilizce olmayan farklı Avrupa ülkelerinde 2016-2017, 2017-2018 ve 2018-2019 akademik dönemlerinde 4-12 ay arası öğrenim gören Marmara'daki büyük bir devlet üniversitesinden 140 öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada rastgele örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada Erasmus + Çevrimiçi Dil Desteği (ÇDD) test sonuçları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Hareketlilikten önce ve sonra, öğrenciler gramer, okuma, dinleme ve kelime bölümlerini içeren Erasmus + ÇDD testini İngilizce dilinde tamamlamıştır. Çalışmanın sonuçları üç önemli bulgu ortaya çıkarmıştır. İlk olarak, katılımcılar Avrupa İLF bağlamında bir veya iki dönem okuduktan sonra okuma, dinleme, kelime hazinesi ve dilbilgisi İngilizce yeterlilik seviyelerini önemli ölçüde geliştirmişlerdir. İkincisi, program öncesi düşük (A1 ve A2) ve orta (B1) düzeydeki öğrenciler, üst ortadaki (B2) ve ileri seviyedeki öğrencilerden (C1 ve C2) daha fazla gelişme göstermiştir. Üçüncüsü, başlangıçta B2, C1 ve C2 İngilizce seviyesindeki öğrenciler çoğunlukla ya seviyelerini korumuş ya da daha düşük yeterlilik seviyeleriyle ülkelerine geri dönmüştür. Bu önemli bulgulara ek olarak, bu çalışma aynı zamanda uygulayıcıların dikkate almaları için pedagojik çıkarımlarda bulunup, İLF bağlamında yurt dışı eğitimi ve bu eğitimin İngilizce dil edinimi üzerindeki etkileriyle ilgili daha derinlemesine araştırma yapmak isteyen araştırmacılar için de önerilerde bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: yurtdışı eğitim, Erasmus, İLF, İngilizce yeterlilik seviyesi gelişimi. | |
dc.description.abstract | This study has been designed to provide a research into how studying abroad impacts the development of the L2 English in European countries where English is used as a lingua franca. It is widely assumed that the study abroad (SA) settings offer the best opportunities for language learning (Allen & Herron, 2003; Alcón-Soler, 2015) and should be where the target language is the native language (Glaser, 2017). Today, however, SA programmes which are carried out in non-native English-speaking countries also provide big opportunities for English language learners ever since English became the world's lingua franca as a result of globalization. This being the case, a special type of SA context such as Erasmus exchange programme where English is used as a lingua franca for academic and social purposes has emerged. With the prevalence of the Erasmus exchange programme, the impact of ELF interactions in general L2 English proficiency development has become a crucial area of linguistic investigation. The present study aimed to explore the effect of studying in the European ELF context on Turkish Erasmus exchange students' L2 English reading, listening, grammar and vocabulary proficiency development, and the role participants' pre-programme English proficiency level plays on their final improvement. To this end, quasi-experimental one group pre-test and post-test research design was employed. 140 outgoing Turkish Erasmus exchange students of a large state university in the Marmara region who studied in different non-native English speaking European countries where English is used as a lingua franca for academic and social purposes such as Poland, Italy, Hungary, Holland, etc. in 2016-2017, 2017-2018 and 2018-2019 academic years, between 4-12 months, have participated in this study. The random sampling method was used in this study. The present study used Erasmus + Online Linguistic Support (OLS) test results as the instrument for gathering data. Before and after the mobility, students completed the Erasmus+ OLS test in English, which included grammar, reading, listening and vocabulary sections. The results of the study revealed three important findings. First of all, the participants improved their reading, listening, vocabulary and grammar English proficiency levels significantly after studying one or two terms in the European ELF context. Secondly, pre-programme low (A1 and A2) and intermediate (B1) level students progressed more than upper-intermediate (B2) and advanced students (C1 and C2). Thirdly, the majority of the students who were at the B2, C1 and C2 sub-test L2 English levels either remained stable or went back home with lower proficiency levels. In addition to these major findings, the current study also provided pedagogical implications for the practitioners to consider, and suggestions for scholars who are interested in doing more in-depth research on studying in ELF context and its effects on English language acquisition.Key Words: Study abroad, Erasmus, ELF, English proficiency development. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | The effect of studying in elf context on Turkish erasmus exchange students` l2 english language proficiency development | |
dc.title.alternative | İngilizcenin ortak iletişim dili olarak kullanıldığı bir bağlamda eğitim görmenin Türk erasmus değişim öğrencilerinin ikinci dil olarak İngilizce yeterlilik seviyesi gelişimleri üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-27 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10309038 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598009 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |