WEB tabanlı pedagojik formasyon eğitimi ve örnek sanal ders tasarımı ve yönetimi (Gaziantep Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETWEB TABANLI PEDAGOJ K FORMASYON E T M ve ÖRNEK SANAL DERSTASARIMI ve YÖNET M(Gaziantep Üniversitesi Örne i)SULAR, Mehmet KasımYüksek Lisans Tezi, E itim Bilimleri Anabilim DalıTez Danı manı: Yrd.Doç.Dr. M. Semih SUMMAKHaziran 2005, 99 sayfaUygulamalı bir ara tırma niteli i ta ıyan bu çalı mada Pedagojik Formasyon E itimiProgramının bir bölümü olan Sınıf Yönetimi dersinin örnek sanal ders olarak tasarımı, webortamına aktarımı, asenkron (e zamansız) eri imi ve yönetimi gerçekle tirilmi tir. Çalı makapsamında, Web Tabanlı E itim (WTE) ortamı tasarım prensipleri dikkate alınıp, internet veileti im teknolojileri kullanılarak örnek bir online e itim ortamı tasarlanmı tır. Örnek tasarıma amasında olan online e itim ortamı, forum, online sohbet, hızlı mesaj servisi, online sınavsistemi, online duyuru sistemi gibi bir çok internet uygulaması içermektedir. Ayrıca buçalı ma Pedagojik Formasyon e itiminin internet ortamında sunulması fikrinin yer aldı ı ilkbilimsel ara tırma olmasının yanı sıra, Gaziantep Üniversitesinin sahip oldu u teknik veakademik altyapı ile üniversite bünyesinde web tabanlı e itim programları düzenlenmesi vesürdürülmesi için gerekli yeterliliklere sahip oldu u sonucunu da ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Uzaktan E itim, nternet, Web Tabanlı E itim, Pedagojik FormasyonE itimi. ABSTRACTA WEB-BASED VIRTUAL LESSON DESIGN for PEDAGOGICAL FORMATIONEDUCATION and ITS MANAGEMENT(A Sample Study at Gaziantep University)SULAR, Mehmet KasımMaster Thesis, Department of Educational SciencesSupervisor: Assist.Prof.Dr. M. Semih SUMMAKJune 2005, 99 pagesThe thesis is an applied study. The study in hand, aimed at designing a sample virtual lesson,namely Classroom Management, as a part of Pedagogical Formation Program to be offered ina web-based format on the Internet. Beyond the literature survey, which mainly deals with athorough examination of the distance education models, the actual design of the ?ClassroomManagement? lesson constituted the heart of the study. In the virtual lesson design phase,?asynchronized? model was preferred and the application of all the components such asaccess to a virtual text, forum, speeded message delivery and exchange, bulletin board, online examination and evaluation channels have been made available to the end users. Thestudy, on the other hand, revealed that the firmly established infratructure and humanresources of the Gaziantep University would serve as a solid ground for the delivery of high-tech (web-based) educational programs on the Internet.Key words: Distance Education, Internet, Web Based Education, Pedagogical FormationEducation.
Collections