Show simple item record

dc.contributor.advisorHamamcı, Zeynep
dc.contributor.authorSavaş, Ahmet Cezmi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:17:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:17:13Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422827
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı liselerde nternet destekli bir rehberlik ve psikolojik danışmanlıkprogram uygulamasına ilişkin öğrencilerin, velilerin ve rehber öğretmenlerin görüşlerininincelenmesidir. Araştırmanın evreni Gaziantep merkezdeki lise öğrencileri, öğrenci velileri verehber öğretmenleridir. Örneklem ise yansız örnekleme yöntemi ile seçilen 10 okuldaki, 336öğrenci, bu öğrencilerin 142 velisi ve 34 rehber öğretmen olmak üzere toplam 512 adetgönüllü katılımcıdır. Veri toplama aracı olarak uzman görüşü alınarak geliştirilen ?LiselerdeRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinde nternet'in Kullanılmasına lişkin GörüşAnketi? kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi tekniğikullanılmıştır. Araştırma sonucunda nternet üzerinden rehberlik ve psikolojik danışmanlıkhizmeti almaya ilişkin rehber öğretmen, veli ve öğrencilerin olumlu bir bakışı olduğubelirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre velilerin nternet üzerinden rehberlik ve psikolojikdanışmanlık hizmeti almaya ilişkin görüşü, öğrencilere göre daha olumludur. Ayrıca özelokuldaki rehber öğretmenlerin resmi okuldaki rehber öğretmenlere göre nternet üzerindenrehberliğe anlamlı düzeyde daha olumlu baktığı bulunmuştur. Araştırmada okul türü ve yaşdeğişkenine göre öğrencilerin nternet üzerinden rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetialmaya ilişkin görüşlerinde anlamlı bir fark belirlenmiştir. Genel ve Anadolu lisesi öğrencileridiğer okullara devam eden öğrencilere göre nternet üzerinden rehberlik ve psikolojikdanışmalığa olumlu bakmaktadır. Yaşı 17 ve üstü olan öğrenciler, yaşı 16 ve altı olanlaragöre nternet üzerinden rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmeti almaya ilişkin görüşlerianlamlı düzeyde olumlu bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarakuygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Rehberlik, Danışmanlık, e-rehberlik, e-danışmanlık, nternet
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the opinions of the students, parents and schoolcounselors concerning the use of Internet for guidance and counseling purposes at highschools. The scope of this study consists of the students, parents and school counselorsrecruited in the high schools located in the provincial of Gaziantep. Our sample consisted of336 students, 142 parents and 34 school counselors for a total of 512 voluntary participatorsfrom 10 randomly selected high schools. The tools used in data collection consisted of ?TheQuestionnaire with Concerning the Use of Internet for Guidance and Counseling at HighSchools? developed by expert opinions. t test and one-sided variance analysis methods wereused in analysis of data. As a result, positive opinions of students, parents and schoolcounselors concerning the use of Internet for guidance and counseling were marked in thestudy. According to the findings, the opinions of parents concerning the use of Internet forguidance were more positive than students. Also, the opinions of private school counselorsconcerning the use of Internet for guidance and counseling were positive and differentiated ata significant level from the state school counselors. In this research, the opinions of thestudents differentiated at a significant level for the variable of age and school type. Theopinions of students at general and Anatolian high Schools concerning the use of Internet forguidance were more positive than the students at the other schools. And the opinions of thestudents at age 17 and above concerning the use of Internet for guidance were more positivethan the students at younger age 16 and below. The researchers and the practitioners wereprovided with certain proposals based on the findings of the study.Key words: Guidance, Counseling, e-guidance, e-counseling, Interneten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLiselerde internet üzerinden rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin öğrenci, veli ve rehber öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeAnalysis of the opinions of the students, parents and school councelors concerning the use of İnternet for guidance and counseling at high schools (A sample of the Gazinatep city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186745
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess