İlköğretim 1.2.3. sınıf öğretmenliği ile 4.5. sınıf öğretmenliğinin uzmanlık alanına dönüştürülmesine ilişkin bir araştırma (Gaziantep örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETLKÖĞRET M N ?1. 2. 3. SINIF ÖĞRETMENL Ğ ? LE?4. 5. SINIF ÖĞRETMENL Ğ ?N N UZMANLIK ALANINADÖNÜŞTÜRÜLMES NE L ŞK N B R ARAŞTIRMA(Gaziantep Örneği)GÜZELBEY, B. BihinYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri ABDTez Danışmanı: Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKANEylül 2006, 115 sayfaBu çalışmada, ilköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin verim veyeterliliklerinin artırılması için, bu dönemin iki ayrı uzmanlık alanına ayrılmasıkonusunda yönetici ve sınıf öğretmenlerinin bakış açıları araştırılmıştır. Bu uzmanlıkalanları 1. 2. 3. sınıf öğretmenliği ile 4. 5. sınıf öğretmenliği olarak öngörülmüştür. Budurumla ilgili olarak bir alan taraması anketi yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2005-2006eğitim-öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil merkez ilçelerinde bulunanözel ve resmi ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve sınıf öğretmenleridir.Verilerin toplanmasında açık uçlu ve çoktan seçmeli soruları içeren bir tarama anketikullanılmış, deneklerce verilen yanıtlar ve görüşler SPSS 10.0 paket programında frekansdağılımı ve yüzdelik analizleri ile değerlendirilmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin budeğişime olumlu baktıkları görülmüştür. Ancak öğretmenlerin zamanla genel kültür vebilgi düzeyi açısından düşüş yaşayabilecekleri ve öğretmenlerin daha çok 4. ve 5. sınıföğretmenliği alanına yönelecekleri yönünde endişeler bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: lköğretim, Sınıf öğretmenliği, Uzmanlık alanı, Yönetici, Sınıföğretmeni ABSTRACTAN ANALYSIS OF THE TEACHERS? AND THE SCHOOL DIRECTORS?OPINIONS ABOUT THE TRANSFORMATION OF1. 2. 3. CLASS AND 4. 5. CLASS TEACHINGINTO TWO SPECIALIZED FIELDS IN PRIMARY SCHOOLS(A Case Study in Gaziantep Province)GÜZELBEY, B. BihinM..A. Thesis, Department of Educational SciencesSupervisor: Prof. Dr. Hikmet Yıldırım CELKANSeptember 2006, 115 pagesIn this study, the primary school directors and teachers? opinions about thedivision of primary school period into two specialized fields in the first stage of primaryschool teaching for the improvements of efficiency and capability of teachers have beenexamined. Two different specialized fields; the teaching 1. 2. 3. classes and teaching 4.5. classes by different teachers, have been proposed. A questionnaire has been used forthis purpose. The population of this study is the primary school directors and teachersworking in private and state schools of Şehitkâmil district and Şahinbey district ofGaziantep Province. The questionnaire including the multiple choice and open-endedquestions has been used in the collection of data. The opinions and the answers of thesubjects have been evaluated using frequency distribution and percentile analysis ofSPSS 10.0 commercial package. It has been determined that the primary school directorsand teachers have positive opinions about this issue. But there are some doubts about theloss in the general culture and knowledge levels of the teachers in following years if theychoose teaching 1. 2. 3. classes instead of teaching 4. 5. classes.Key Words: Primary school, Primary school teaching, Specialized field, Primary schooldirector, Primary school teacher
Collections