İlköğretim okulu müdürlerinin duygusal yeterlilikleriyle iletişim becerileri arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi (Gaziantep ili merkez ilçeleri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 2005-2006 eğitim öğretim yılı içerisinde, Gaziantep ili merkezŞehitkamil ve Şahinbey ilçelerinde görev alan ilköğretim okulu müdürlerininduygusal zekâ yeterlilikleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin öğretmenalgılarına dayalı olarak belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel yöntemve ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırma evrenini 133 resmiilköğretim okulunda görev yapan 5038 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma evreniŞahinbey ve Şehitkamil ilçeleri olarak iki bölüme ayrılmıştır. Veri toplama aracı builçeler içinden yansız örneklem yolu ile rastgele seçilen 14 ilköğretim okulundagörev yapan 710 öğretmene uygulanmıştır. Tez danışmanı tarafından geliştirilen vedaha önceki benzer araştırmalarda da kullanılan duygusal yeterlilik ve iletişimbecerileri ölçekleri aracılığı ile veriler toplanmıştır. Duygusal yeterlilik ölçeğiningüvenirlik katsayısı ?Alpha? 0.98 ve iletişim becerileri ölçeğinin güvenirlik katsayısı?Alpha? ise 0.92 bulunmuştur. Duygusal yeterlilik ve iletişim becerileri arasındakiilişkinin tespiti için korelasyon katsayısı hesaplanmış, betimsel değişkenlerinçözümlenmesi için t testi ve tek yönlü varyans çözümlemesi gerçekleştirilmiştir.Eldeedilen verilere göre denekler müdürlerinin duygusal zekâ yeterliliklerini genel ?iyidüzeyde? algılamaktadır.İlköğretim okulu müdürlerinin öğretmen algılarına dayalıolarak bulunan duygusal yeterlilikleriyle iletişim becerileri arasında doğrusal yöndeyüksek düzeyde bir ilişki (r = .81) bulunmuştur. Bu araştırma, iletişimde duygusalyeterliliklerin kullanılmasının önemi ve duygusal yeterliliklerin yönetseluygulamalara yansıtılmasına yönelik çalışmaların düzenlenmesine ışık tutabilir.Anahtar Kelimeler: İletişim, Duygusal Zekâ, Yönetim, Liderlik. This study was conducted in order to determine, according to teachers?perception, the relationship between the communication skills and the emotionalcompetency of primary school principals assigned in Sehitkamil and Sahinbeydistricts in Gaziantep in 2005-2006 educational period. The study was designedaccording to descriptive method and relational scanning model. The population ofthe study consisted of 5038 teachers assigned in 133 primary schools. Thepopulation of the study was divided into two groups. The tool to collect data wasapplied to 710 teachers assigned in 14 primary schools by random samplingtechnique. The data was collected via the emotional competency and thecommunication skills scales which were developed by the supervisor and were usedin similar researches. It was found out that the reability of the survey was 0.92 alphaand the reability of the emotional competency scale was 0.98. The correlation valuewas calculated in order to determine the relationship between the communicationskills and the emotional competency, and a ?t-test? and one-way-varience analysiswas carried out to dissolve the descriptive variables. According to the data obtained,the subjects perceived the competence of the EQ of principals as ?good?. It wasfound that there was directly a high (r = .81) relationship between the communicationskills and the emotional competency of primary school principals, according toteachers? perception. This paper may offer data for the regulation of the studies onthe application of emotional competency to instructional life and the importence ofemotional in communication.Key Words: Communication, Emotional Intelligence, Management, Leadership
Collections