E-eğitim ve örgün eğitimin üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ve bilgisayar kullanabilme becerileri üzerine etkilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, e-eğitim ile örgün eğitimin üniversite öğrencilerinin akademikbaşarısına ve bilgisayar kullanabilme becerileri üzerine etkileri karşılaştırılmaktadır.Araştırmanın örneklemi, 2004-2005 öğretim yılı güz yarı yılında, Gaziantep Üniversitesi KilisMeslek Yüksekokulu 1. sınıf düzeyinde öğrenim gören 75 öğrenciden oluşmaktadır.Örneklem deney ve kontrol grubu olmak üzere rasgele iki gruba ayrılmıştır. Deney grubunda17 kız 18 erkek olmak üzere 35 öğrenci, kontrol grubunda ise 18 kız 22 erkek olmak üzeretoplam 40 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubu öğrencileri Bilgisayara Giriş Dersini e-eğitimyöntemine göre, kontrol grubu ise örgün eğitim yöntemine göre almışlardır. Araştırma,öntest-sontest kontrol grup modelinden yararlanılarak deneysel deseni oluşturulmuştur.Öğrencilerin derse ilişkin başarılarını ölçmek için, bir başarı testi ve öğrencilerin eğitimsüresince gördükleri bilgisayarı kullanabilme becerilerini ölçmek üzere bir beceri sınavıhazırlanmıştır. Geliştirilen başarı testi ve bilgisayar kullanabilme beceri sınavı, her iki grubada ön test ve deneysel çalışma sonunda son test olarak uygulanmıştır. Veriler SPSSprogramında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde iki yönlü ANOVA ve t-testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda Bilgisayara Giriş dersinin öğretiminde, e-eğitimin örgün eğitimyöntemine göre, öğrencilerin akademik başarısını ve bilgisayar kullanabilme becerileriniarttırmada daha etkili bir yöntem olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: E-Eğitim, Bilgisayar kullanma becerisi, Örgün eğitim,Akademik başarı In this study, the effect of e-learning and formal education upon the academic successof students and their ability to use computer were compared. 75 freshman students weretaken as participants in this study, which was carried out at University of Gaziantep in FallSemester of 2004. Participants were divided into two groups as the experimental group andthe control group. There were 17 female and 18 male students in the experimental group and18 female and 22 male students in the control group. The lesson an ?Introduction to ComputerScience? was instructed to the experimental group through e-learning technique via internetby the researcher. On the other hand, the control group got the same lesson through formalclassroom education. A performance test was prepared to measure students? success. Thesame test was applied to both groups as pretest and posttest. Moreover, a competency test wasdeveloped so as to evaluate students? skills in using computer programs they learnt in thesame semester. Pretest-posttest data were analyzed through two-way ANOVA and the resultsof the competency test were analyzed through t-test on SPSS. Results show that e-learningtechnique is more effective in increasing students? success in ?Introduction to ComputerScience? compared to formal classroom instruction.Key Words: E-learning, the Ability to Use Computer, Formal Education, AcademicSuccess
Collections