Sürtünmeye maruz metalik disklerin aşınmış bölgelerinde dolgu kaynak işleminden sonra aşınma özelliklerinin değişiminin deneysel araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YSfcsefe lisana; tezi SÜRTÜNMEYE MÂRUZ METâLİK DİSKLERİ fi âŞİİMİŞ 0ÖL6ELERİNDE DOLGU fCâ¥MâK İŞLEMİHDEİ SOİRâ âŞlffMâ ÖZELLİ KLERİ Mİ 18 DEĞİŞİMİ ulu DENEYSEL ARAŞTIRILMASI MeSaıoet. H. KORKUT Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Esstitisö Metal arji Efitimi Anabilin Dalı 1991, Sayfa : 80 Bu tez çalışmasında sürtünme kuvvetlerinin etkisi ile aşınması söz konusu olan malzemelerin üzerine dolgu kaynağı yapılmak suretiyle aşınma davranış! an m n geliştirilmesine çalışıldı. Bir ray - teker mekanizması dikkate alınarak metal -metal sürtünmesi üzerinde çalışmalar yoğunlaştırıldı. Ray - teker mekanizması laboratuvar şartlarında model lenerek 7 ayrı dolgu elektrodu ( E 10 - 60 Z örtülü, E 6 - 60 ( 65 w 5 1 örtülü, E 18 - 8 Mn B, E 4 - 200 k örtülü, E 1 - 300 örtülü, Ey - 4253 Mn B, E 5 1 - 3 RR 22) üzerinde deney sonuçlan incelendi. Deneyler 40 N, 60 N, 80 N* luk yüklemelerde, sabit bir kayma sonucunda oda şartı an nda yapıldı. Deney sonuçlan ağırlık kaybı esasına göre tesbit edildi.11 Deney sonuçlarına metaloğrafik yapı, yüzey sertliği ve yüzeyde oluşan oksit tabakası açısından yorumlar getirildi. En iyi sonuç sünek matris olan ostenitik yapılarda elde edildi. Bu yapılar içerisinde NbC ( niobyum karbür ) ihtiva eden ostenit yapılar diğer ostenitik yapılara göre daha iyi aşınma direnci verdi. Yüzeyde oluşan oksitlerden kalıcı oksitler, sürtünme kuvvetini düşürdüğünden dolayı aşınma direncini arttırdığı tesbit edildi. Vüzey sertliği île aşınma direnci arasında doğrudan bir ilişki tesbit edilemedi. m SUMMâRY Masters Thesis EXPERIHEifTAL 9!İ¥ESTBGÂ?SÜI§ OF WEARING mmnmmrh¥im weld deposit; ne on THE WORM SURFACES OF METALLIC MâTERİâLS. Mebnıet. H. KORKUT Fırat Mniversitg S nstitaie of Seisaee and Tecbasleşy Metallurgical Edacatisa Department Î991, Page: 80 Materials which exposed to wear by frictional forces were deposited welding and their Yifearing behaviours were tried to be developed. On a rail - wheel mechanism, and metal - to - metal friction were studied. The rail - wheel mechanism was modelled for laboratory conditions, and test results from 7 differend deposit welding rods ( E 10 - 60 Z covered, E 6 - 60 ( 65 w ) t covered, E 18 - 8 Mn B, E 4 - 200 k covered,Ei- 300 covered, Ey - 4253 Mn B, E 51 - 3 RR 22 ) were examined. Tests were applied under 40 N, 60 N, and 80 N loads..constant sliding and room conditions. Test results were determined by weight loos.IV Test result were interpreted occording to the metal lographic structure, surface hardness and oxide film formed on the surfaces. The best results were obtained from austenitic structures having ductile matrixes. Among these structures, the austenitic structures having NbC ( Niobium Carbide ), showed better wearing resistance than the others. Oxides formed on the surface increased the wear resistance because of the reducing the f notional force. A direct relation between surface hardness and wear resistance were not determined.
Collections