Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZKUANTUM ÖĞRENME MODEL N N ORTAÖĞRET M DÜZEY NDEÖĞRENC BAŞARISINA ETK S ( GAZ ANTEP ÖRNEĞ )Servet DEM RDoktora Tezi, Eğitim BilimleriTez Yöneticisi : Prof. Dr. Tokay GedikoğluKasım 2006, 254 sayfaBu araştırmanın amacı; kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyindeöğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin derse, okula ve öğrenmeyeilişkin düşüncelerinde ve kendilerini algılamalarında meydana gelen değişmeleribelirlemektir. Bu araştırmada, 2003- 2004 öğretim yılında Gaziantep merkezilçelerine bağlı olan Anadolu Lisesi, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise ve Genel Liselerdengönüllü katılan öğrencilere 5 hafta sonu toplam 15 saatlik kuantum öğrenme semineriyapıldı. Bu kapsamda araştırma deneysel araştırmadır. Araştırma deseni deneyselaraştırmanın ön test-son test kontrol gruplu modelindedir. Seminere katılanöğrenciler deney grubu olarak kabul edildi. Seçilen okullardaki seminere devam edenöğrencilerin sınıflarında bulunan diğer öğrenciler ise kontrol grubu olarak kabuledildi. Araştırmada deney grubu öğrencileri 233 kontrol grubu öğrencileri ise2420dir. Öğrencilerin 2003- 2004 öğretim yılı I. dönem ve II. döneme ilişkin dersbaşarı ortalamaları öğrencilerin akademik başarı olarak kabul edildi. Öğrencileriokula ve derse ilişkin tutumlarını ve kendilerini algılamalarını belirlemek içinaraştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanıldı. Araştırma sonuçlarına göre deneygrubundaki öğrenciler dikkate alındığında çalışmaya katılan bütün okul türlerindekuantum öğrenme semineri etkili olmuştur. Deney ve kontrol gruplarının sontestlerinin kıyaslanmasında oluşan fark eğitimsel ve istatistiksel olarak anlamlıdırÖğrencilerin derse, okula ve öğrenmeye ilişkin düşüncelerinde olumlu değişmelerolduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin kendilerini algılamalarına bakıldığında özgüven,sorumluluk ve yaratıcılık duygularında artış olduğu ve kendilerini daha olumlualgıladıkları belirlenmiştir. Öğrenciler öğrendikleri bilgileri derslerinde veyaşamlarının diğer alanlarında kullanabileceklerini düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler; Kuantum Öğrenme, Özgüven, Akademik Başarı ABSTRACTTHE EFFECT OF QUANTUM LEARNING MODEL ON THE STUDENTS?SUCCESS AT SECONDARY EDUCATION (AN EXPERIMENTAL STUDYIN GAZ ANTEP)DEM R, ServetPh.D. Dissertation, Department of Educational SciencesSupervisor: Prof. Dr. Tokay GedikoğluNovember 2006, 254 pagesThis study aims at determining the effect of quantum learning model on thestudents? academic success at secondary education level and the changes in thestudents self perception and beliefs about the course, the school and learning. In thisstudy, volunteer students from Anatolian High Schools, Foreign Language OrientedHigh Schools and Public Schools in central Gaziantep participated in a 15 hour aquantum learning seminar. The seminer lasted 5 weekends. This is an experimentalstudy. As the research design, the experimental research with a pretest- posttestcontrol group was used. Students who participate in the seminar is regarded as theexperimental group. The other students in the same classes were selected as a controlgroups. There were 233 students in the experimental group, and 2420 students in thecontrol group. The students? first semester academic successes were regarded as theirpretest score and their second semester academic successes to be their post-testscores. Questionnaire developed by the researcher so as to determine the students selfperception and beliefs about the school, course lesson and learning Judging theresults obtained from the research indicated that the quantum learning seminar wasfound to be effective for the students in the experimental group at all kinds of schoolsparticipating in this study. The difference between the post-test of experimental andcontrol group was educationally and statistically significant. It was seen that therewere positive changes in the students? beliefs conserning related to the course, theschool and learning. As for the students? self perceptions, there was an increase intheir self confidence, responsibility and creativity. It was found out that perceivethemselves in a more positive way. The students believed that they could use theknowledge they have received in their course and their daily life.Key words; Quantum Learning, Self Confidence, Academic Success
Collections