Endüstri meslek liselerinde okutulmakta olan İngilizce ders kitabı ve haftalık ders saatlerine ilişkin öğrenci, öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri üzerine bir araştırma (Gaziantep İli Merkez İlçeleri Şehitkamil ve Şahinbey ile, Nizip, Araban ilçeleri; Kilis ve Şanlıurfa illeri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Endüstri Meslek Lisesi 1. sınıf ngilizce ders kitapları vehaftalık ders saatleri ile; fiziksel görünüm, şekil, resim, tasarım, içerik, dil ve anlatım ile ölçmeve değerlendirme bölümlerine ilişkin, Endüstri Meslek Lisesi 1. sınıf öğrencilerininngilizce branş öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüşlerinin neler olduğunundeğerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Çalışma Endüstri Meslek Lisesi 1. sınıföğrencilerinin, ngilizce öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin ngilizce ders kitaplarınıngeliştirilebilmesi için tavsiyelerinin neler olduğu ve Endüstri Meslek Lisesi 1. sınıföğrencilerinin, ilgili ders kitaplarının kendi ilgi, istidat ve kabiliyetlerine cevap verebilmesiiçin beklentilerinin neler olduğunu incelemek için yapılmıştır. Bu çalışmada tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Gaziantep, Kilis ve Şanlıurfa'daki Endüstri MeslekLisesi 1. sınıf öğrencileri, ngilizce öğretmenleri ve okul yöneticileri oluşturmaktadır.Araştırmanın amaç ve alt amaçlan doğrultusunda uygulamaya katılanların, araştırma konusuolan ders kitapları hakkındaki görüşlerine ilişkin frekans, yüzde, aritmetik ortalama vestandart sapma dağılımları saptanmıştır Öğretmen ve müfettişlerin, ngilizce derskitaplarının geliştirilmesi için; sosyal bilgiler programının yeniden ele alınması gerektiğinibelirttikleri saptanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin güncel bir kitap ve testlere ağırlıkverilmesini istedikleri ortaya çıkmıştır,Anahtar Kelimeler: Eğitim, program, program geliştirme, ngilizce Ders kitabıEndüstri Meslek Lisesi This analyses was done to evaluate about the weekly class hours and what the opinionsof the first class of the industrial vocational lycee students, the english teachers, and theadministrators of the industrial vocational lycee , about the physical appearance, shape, pictures,planning, conception, language and expression and evaluation of the english text books of theindustrial vocational lycee. The study has been conducted to investigate what their suggestions are,how the english text books of the first class of the industrial vocational lycee will be improved,what are the expectations of the industrial vocational schoolstudents about the english text bookssatisfying their interests, natural abilities and capabilities. In this study was used the surwaymethode. General population of the research was constitued by the first class of the industrialvocational lycee students, teachers and the administrators in Gaziantep, Kilis and Şanlıurfa.Under the direction of the goal and sub-goals of the research, dissociations of frequency,percentage, mean and standard deviation regarding the opinions of those participating in theapplication about the books which is the subject of the research were set. It was found out thatthe teachers and the administratorsthat the english programme should be gone over again inorder to improve the english text books. It became obvious that the teachers andadministrators defended that the books having too much deficiency and negativenes should berewritten. As a result of the research it was found out that the students wanted an actual englishtext book and more tests in their books.Key Words: Education, curriculum, curriculum development, English textbook, VocationalSchool Of Industry
Collections