Rekabet gücü kriterlerinin markalaşma ile ilişkisi ve Gaziantep hazır giyim işletmelerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmeyle büyük bir pazar haline gelen dünyamızda, işletmeler rekabet güçlerini artırıcıpolitikalar uygulamaktadır. İşletmelere faaliyette bulundukları sektörde veya sektörlerderekabet avantajı kazandıran araçlardan biri işletmelerin sahip oldukları markalarıdır.Sanayileşme ile birlikte önem kazanmaya başlayan markalar, global pazar yapısının etkisiyleortaya çıkan ürün çeşitliliğindeki artış ve tüketicilerin bilinçli tüketici olma yolundakieğilimleri sonucunda daha da önem kazanmıştır. İşletmelerin artan rekabet karşısında pazarpaylarını koruyabilmeleri, satışlarını ve karlarını artırarak büyümeleri ve yaşamlarınısürdürebilmeleri önemli ölçüde markalarına ve markaları ile geliştirdikleri stratejilere bağlıolmaktadır. Bu çalışmada; Gaziantep hazır giyim işletmelerinde yapılan anket neticesinde,küresel ekonomide rekabet gücü ile ilgili kavramlara nüfus edilmiş, işletmelerde rekabetüstünlüğü yaratan stratejiler değerlendirilmiş ve bir rekabet avantajı olarak markalaşmanınönem ve içeriği analiz edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak markalaşma ve rekabet gücüarasında anlamlı bir ilişki olduğu, bu bağlamda markanın işletmeler için bir rekabet gücükriteri sayıldığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Marka, Markalaşma, Küresel rekabet, Rekabet gücü The world has become a large market with globalization, so companies implement politicsthat can increase their power of competition. One of the factors that can gain the advantega ofcompetition to the company is the brands companies owned. The brands have been takenimportance with industrilization, and this continue with the increase in product diversity bythe effect of global market and the more conscious consumers. The maintainance of marketshare, growing with increasing sales and profit and also carring on the company?s life so longare due to the their brands and the strategies developed with brands. In this study; as the resultof the survey which is made in ready-wear companies, the concepts that are related with thepower of competition in global economy is discussed, the strategies that can create thaadvantage of competition is evalued and the importance of brand is analyzed as an advantageof competition. As a result, it is determined that there is a meaningful relationship betweenbranding and the factors of competition power, and in this context brand is a factor as powerof competition for companies.Key Words: Brand, Branding, Global competition, Power of competition
Collections