İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerilerini etkileyen ekonomik ve demografik faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETLKÖĞRET M 3. SINIF ÖĞRENC LER N N TÜRKÇE DERS NDEOKUDUĞUNU ANLAMA BECER LER N ETK LEYEN EKONOM K VEDEMOGRAF K FAKTÖRLERKALDAN (SABAK), EsraYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri ABDTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mehmet MURATOcak 2007, 91 sayfaBu çalışmada, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, cinsiyetlerinin, yaşadıklarıevin kendilerine ait olup olmamasının, yaşadıkları çevrenin ekonomik durumunun,kardeşlerinin sayısının, anne ve babalarının öğrenim durumunun, anne ve babalarınınmesleğinin, ailenin maddi durumunun, okul dışında başka bir işte çalışmalarının,evlerinde kendilerine ait çalışma odalarının olup olmamasının, evlerine günlükgazete, dergi vs. alınıp alınmamasının, boş zamanlarında kitap okumaalışkanlıklarının olup olmamasının ve okul öncesi eğitim alıp almamalarınınokuduğunu anlamalarına etkisine bakılmıştır.Araştırma, Gaziantep merkez ilçeler`inde (Şehitkâmil, Şahinbey) bulunanilköğretim III. sınıf öğrencilerinden 496 öğrenci üzerinde yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin ailesi ve kendisi ile ilgilibilgiler edinmek amacıyla ?Kişisel Bilgi Formu? ve öğrencilerin okuduğunu nederecede anladıklarını ölçmek amacıyla ?Okuduğunu Anlama Testi? kullanılmıştır.iiVeriler SPSS istatistik programından yararlanılarak değerlendirilmiş olup aşağıdakibulgulara ulaşılmıştır:lköğretim 3. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ile cinsiyetleri,yaşadıkları evin kendilerine ait olma durumu, evlerinin bulunduğu çevreninekonomik durumu, kardeş sayısı betimsel değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkiolmadığı görülmüştür. lköğretim 3. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileriile anne ve babalarının öğrenim durumu, anne ve babalarının meslekleri, aylık gelirdurumu, okul dışında başka bir işte çalışıyor olma durumu, kendilerine ait çalışmaodasının olma durumu, evlerine günlük gazete, dergi, vb. alınıyor olma durumu, boşzamanlarında kitap okuma sıklıkları ve okul öncesi eğitim durumu betimseldeğişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.Anahtar kelime: Okuduğunu Anlama Becerisi, lköğretim 3. Sınıf Öğrencileri,Odyovizuel, Hançere. iiiABSTRACTECONOMIC AND DEMOGRAFIC FACTORS THAT AFFECT THE 3RDGRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS? READING COMPREHENSIONSKILL IN TURKISH CLASSSABAK (KALDAN), EsraM.A. Thesis, Department of Educational ScienceSupervisor: Asist. Prof. Dr. Mehmet MURATJanuary 2007, 91 PagesIn this research, ?3rd grade primary school students? reading comprehensionskills in terms of some variables? was studied. These variables are: students? gender,to have a own house, economical situation of their environment, number of siblings,parents? education level, parents? job, to work after school, to have a private roomat home, to have newspaper or magazine regularly, to have the habit of readingbooks in their spare time, and to have a pre-school education. The effects of thesevariables on the 3rd grade primary school students? reading comprehension skillswas analysed.The sample of the study was 496 3rd grade primary school students inSehitkamil and Sahinbey in Gaziantep.The data analysed was gathered by using personal information form andreading comprehension test.On the basis of the data obtained, there is no significant correlation betweenthe 3rd grade primary school students? reading comprehension skills and students?gender, to have a own house, economical situation of their environment and numberof siblings.ivMoreover there is significant correlation between the 3rd grade primaryschool students? reading comprehension skills and parents? education level, parents?job, to work after school, to have a private room at home, to have newspaper ormagazine regularly, to have the habit of reading books in their spare time, and tohave a pre-school education.Key words: Reading Comprehension Skill, Primary School 3rd Level Students,Audiovisual, Larynx.
Collections