İlköğretim 6. 7. 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Gaziantep ili merkez ilçeleri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETLKÖĞRET M 6. 7. 8. SINIF ÖĞRENC LER N N ÖĞRENME ST LLERVE AKADEM K BAŞARILARI ARASINDAK L ŞK N NNCELENMES(Gaziantep li Merkez lçeleri Örneği)KOÇAK, TuğbaYüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. A. Elçin GÖREN SUMMAKOcak 2007, 79 sayfaBu araştırma 2005-2006 öğretim yılı içerisinde, Gaziantep ili Şehitkamil veŞahinbey merkez ilçeleri ilköğretim okulları 6., 7., 8. sınıf öğrencilerinin öğrenmestilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini Şahinbey ve Şehitkamil merkez ilçelerindeki 13 okuldabulunan 1190 6., 7., 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, bağımsız, pasif,işbirlikçi, bağımlı, rekabetçi ve katılımcı alt boyutları bulunan beşli likert tipi 42maddeden oluşan Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği ve 2005-2006 eğitimöğretim yılı Gaziantep l Milli Eğitim Müdürlüğü I. Başarı zleme ve DeğerlendirmeSınavı sonuçları kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 6. sınıföğrencilerinin akademik başarıları ile pasif, işbirlikçi, bağımlı, rekabetçi ve katılımcıöğrenme stilleri arasında; 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ile bağımsız, pasifve rekabetçi öğrenme stilleri arasında; 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ilebağımsız, pasif, işbirlikçi ve rekabetçi öğrenme stilleri ve akademik başarıları arasındaanlamlı ilişki bulunmuştur. 6., 7. ve 8. sınıf öğrecilerinin pasif öğrenme stili ileakademik başarı arasında bulunan olumsuz ilişki önceki araştırmaları doğrularniteliktedir.Anahtar kelimeler: Öğrenme stilleri, Akademik başarı ABSTRACTAN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLESAND THE ACADEMIC ACHIEVEMENT OF THE 6TH 7TH 8TH GRADEPRIMARY SCHOOL STUDENTS(A Case Study in Greater Gaziantep Area)KOÇAK, TuğbaM.A. Thesis, Department of Educational ScienceSupervisor: Asist. Prof. Dr. A. Elçin GÖREN SUMMAKJanuary 2007, 79 pagesThis study was conducted in order to analyze the relationship between thelearning styles and the academic achievement of the 6th 7th and 8th grade primaryschool students in central districts in Gaziantep in 2005-2006 educational period. Thesample of the study was 1190 6th 7th and 8th grade primary school students from 13primary schools in Sahinbey and Sehitkamil. The data analysed were gathered by usingGrasha-Reichmann Student Learning Style Scale and I. Achievement and AssessingExam of Gaziantep Provincial Directorate of Education. On the basis of the dataobtained, there is significant correlation between the academic achievement and theavoidant, collaborative, dependent, competitive and participant learning styles for 6thgrade students; the independent, avoidant, and competitive learning styles for 7th grade;the independent, avoidant, collaborative and competitive learning styles for 8th grade.Key words: Learning styles, Academic achievement
Collections