dc.contributor.advisor | Ulusoy, Yıldız | |
dc.contributor.author | Akpinar, Şakir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:16:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:16:36Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/422602 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile iyilik hali ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar'da görev yapan 8713 öğretmen; örneklemini ise bu evrenden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 407 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgiler Formu`, Gür Erdoğan ve Arsal (2016) tarafından geliştirilen `Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği`, Diener ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen ve Fidan ve Usta (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan `İyilik Hali Ölçeği` ve Çolak ve arkadaşları (2017) tarafından geliştirilen `Öğretmen Özyeterlik İnancı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma elde edilen verilerin analizi, tüm analizlerde anlamlılık düzeyi (p) 0.05 esas alınarak SPSS 23.0 paket programında gerçekleştirilmiştir. Ölçme araçları için Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Veri analizlerinde betimsel istatistikler, Pearson Çarpım Moment Korelasyon Testi, Çoklu Doğrusal Regresyon analizi, Bağımsız Grup t-Tesiti ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin, iyilik hali ve özyeterlik inanç düzeylerin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, iyilik hali ve özyeterlik inanç düzeyleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. İyilik hali ve özyeterlik inanç değişkenleri birlikte, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimi puanları ile orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki verdiği, toplam varyansın yaklaşık % 23'ünü açıkladığı (R= 0.477, R2= 0.227, p<0.005); iyilik hali ve özyeterlik inanç düzeyi değişkenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimi üzerinde önemli(anlamlı) bir yordayıcı olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilim düzeylerinde cinsiyet,yaş,mesleki kıdem, branş, çalışılan okul türü, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi, alan içi eğitime katılma durumu, alan dışı eğitime katılma durumuna göre anlamlı farklılık görülmemiştir. `Yeniden seçme şansım olsaydı aynı mesleği seçerdim` alt değişkenine göre öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilim düzeylerinde anlamlı farklılık görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the relationship between teachers' lifelong learning tendencies and well-being and their self-efficacy beliefs. The universe of the study consists of 8713 teachers working in Afyonkarahisar in the 2018-2019 academic year; the sampling is composed of 407 teachers that selected from this universe with the appropriate sampling method. `Personal Information Form`; `Lifelong Learning Trend Scale` developed by Gür Erdoğan and Arsal (2016); `The Flourishing Scale` developed by Diener et al. (2009) and adapted to Turkish by Fidan and Usta (2013); `Teacher Self-Efficacy Belief Scale` developed by Çolak et al. (2017) were used as data collection tools in the research. The analysis of the research data was carried out using the SPSS 23.0 package program based on the significance level (p) 0.05 in all analyzes. Cronbach Alpha coefficient was calculated for the measurement tools. Descriptive statistics, Pearson Product Moment Correlation Test, Multiple Linear Regression Analysis, Independent Group t-Test and ANOVA tests were used in data analysis. As a result of the research, it was observed that teachers' lifelong learning tendencies, well-being and self-efficacy belief scores were high. It was observed that there was a positive and moderately statistically significant relationship between teachers' lifelong learning tendencies, well-being and self-efficacy belief levels. It was observed that the well-being and self-efficacy belief variables are in a moderate and statistically significant relationship with teachers' lifelong learning tendency scores, explains about 23% of the total variance (R= 0.477, R2= 0.227, p<0.005); variables of well-being and self-efficacy belief level were an important (significant) predictor of lifelong learning tendency. There was no statistically significant difference in the lifelong learning tendency levels of the teachers according to gender, age, professional seniority, branch, type of school studied, mother's education level, father's education level, participation in in-field education, participation in out-of-field education. According to the sub-variable `If I had a chance to choose again, I would choose the same profession`, there was a statistically significant difference in teachers' lifelong learning disposition levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile iyilik hali ve özyeterlik inancı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Afyonkarahisar ili örneği | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between teachers lifelong learning tendencies and well-being and their self-efficacy beliefs: Example of Afyonkarahisar province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-16 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10336248 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 627767 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı | |