Çok faktörlü varyans analizi ve eğitim bilimlerine uygulanışı üzerine bir deneme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Doktora Tezi ÇOK FAKTÖRLÜ YARYANS ANALİZİ YE E?İTİM BİLİMLERİNE UYGULANIŞI ÖZERİNE BİR DENEME Mehmet GÜNGÖR Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Anabilim Dalı î 992, Sayfa: î 26 Bu çalışma, esas iti teriyle iki arı3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, karar âl mâda çok önemli araç olarak kullanılan ve yaygın bir araştırma tekniği niteliği taşıyan «aryans analizi, detaylı bir şekilde incelenmiş olup çok faktörlü hale genelleştirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu bolümde varyans analizinin yapısını tamamlayan çoklu karşılaştırma teknikleri ve bazı ilave yapılara yer verilmiştir. Çalışmam n ikinci bölümünde ise, üniversite öğrenenlerinin başarısını etkileyen zihinsel olmadığım düşündüğümüz bazı önemli faktörler, birinci bölümde incelenen tüm teorik esaslara göre ele alınarak analizi yapılmış ve eğitimin istenilen kalitede olup olmadığına dair bir yaklaşımda bulunulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, Fırat Üniversitesi Mühendislik fakültesinin farklı bölümlerine 1990-1991 öğretim yılında kayıt yaptıran öğrencilerin bahar yarıyılında matematik ve fizik derslerindeki başarı notları analiz edilmiştir Sonuçta, eğitimin kalitesinin araştırılması hususuna dikkatleri çekmek için bu konuda gerekli gördüğümüz yorum ve önerilere yer verilmiştir. Bu çalışmada amaca ulaşabilmek için teorik esas, gerçek verilerle iç içe anlaşılır bit şekilde incelenmeye özen gösterilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Parametre, Örnek, Anakütle, Tahmin, Değişkenlik, Karar fonksiyonu, Ortalamalar, Oranlar, Süreç, Aralıklar, Hata, Parametrik yapılar, Parametrik olmayan yapılar, Dağılım, Karşılaştırma teknikleri, Güven aralığı, Hipotez testleri. Araştırma teknikleri, Varyanranalizi, Örnekleme, Tahmin edici, İstatistikler, istatistik metotlar. SUMMARY Ph.D. Thesis MULTI FACTOR VARIANCE ANALYSIS AND ON THE APPLICATION TO EDUCATIONAL SCIENCES Mehmet GÜNGÖR Fırat University Graduate School of Natural and Applied Science Department of Mathematics 1992, Page: 126 This study is mainly consisted of two chapters. In the first chapter, varyans analysis is considered in detail and generalized to the multi-factors. Also in this chapter, multiple comparison techniques which compete the structure of varyans analysis and some additional properties are given. The second chapter is devoted for some non- touristic factors which effects the success of Undergraduate students is considered according in the view of the first chapters sad an approximation is given whether the education is expected quality or not. For this purpose, the spring semester grades of the students, who were enrolled to different departments of Faculty of Engineering- Fırat University in the 1990-1991 academic year, vere analyzed. Consequently, in order to point out of the quality of education, we gave some intergretations and criticisms which are necessary. In order to achieve the purpose of this study theoritical concepts and real data is given harmonically with a care. KEY WORDS: Parameter, Sample, Population, Estimate, Variation, Decision function, Means, Ratios, Trial, Intervals, Error, Parametric structures, Non- parametric structures. Distribution, Comparison techniques, Confidence interval, Hypothesis tests. Research techniques. Variance analysis, Sampling, Estimator, Statistics, Statistical methods.
Collections