Teachers` perceptions on coursebook ?Time For English 5?: the 5th grade state schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ?Time for English 5? adlı ders kitabı üzerine öğretmenlerin görüşlerini araştırmak ve ders kitabının yapılandırmacılık kuramı ilkelerini hangi ölçüde sunduğunu bulmaya çalışmaktır. Bu amaca ulaşmak için betimsel çalışmada veri toplama aracı olarak bir öğretmen anketi kullanılmıştır. Çalışma, Gaziantep'teki farklı ilköğretim okullarında çalışan 140 İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Anketlerden elde edilen nicel veri, frekans ve yüzdelik hesaplama yöntemleri ile analiz edilmiştir.Veriler, ders kitabının öğretmen ve öğrencilere yapılandırmacı bir ortamda öğretme ve öğrenmeyi sağlamadığını, öğretmenlerin ilk ünitelerdeki kelime sayısından, coğrafi özelliklerin sunumundan ve dil seviyesinden memnun olmadıklarını; bunun yanısıra öğretmen kitabından daha iyi bir rehberliğe ve destekleyici materyallere ihtiyaç duyduklarını ortaya koymuştur. Bulgular ışığında sorunların çözümü için ilgili taraflara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Müfredat Programı, Ders Kitabı, Çocuklar. The purpose of this study was to investigate the 5th grade English language teachers? beliefs on coursebook ?Time for English 5? and to find out to what extent the coursebook presents the principles of constructivism. To fulfill this aim, a teacher questionnaire was adopted as a data collection instrument in this descriptive study. 140 English language teachers working in different state primary schools in Gaziantep participated in the study. Quantitative data was analyzed by calculating the frequencies and percentages of the responses given to the questionnaire.The data revealed that the coursebook did not enable the teachers and learners to teach and learn in constructivist environment. Teachers were not satisfied with the number of vocabulary items, the presentation of geographical features, the language level in first units of the coursebook. Moreover, they needed supporting materials and better guidance from teacher?s book. In the light of findings recommendations were made for the solution of the problems to the relevant parties.Key Words: Constructivism, Curriculum, Coursebook, Young Learners.
Collections