Benzinli motorlarda alternatif yakıt olarak LPG kullanımının teorik ve deneysel incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BENZİNLİ MOTORLARDA ALTERNATİF YAKIT OLARAK LPG KULLANIM İNİN TEORİK VE DENEYSEL İNCELENM ES İ Yüksel KORKMAZ Anahtar Kelimeler :Benzin Motoru, Sıvılaştırılmış Petrol Gazı, Regülatör, Su Freni Özet :Bu çalışmada, benzinli motorlarda yakıt olarak benzin yerine Likit Petrol Gazı ' nın kullanımı üzerinde durulmuştur. Çalışma laboratuarda deneysel olarak yapıldığı gibi daha önce yapılmış olan uygulamalar araştırılıp incelenmiş ve elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Deneysel çalışma Hidromekanik ve Hidrolik Makinalar Laboratuarında kendi imkanlarımızla hazırldığımız deney düzeneği üzerinde şartların müsade ettiği oranda yapılmıştır. Çalışmada 1 989 model 4 silindirli Şahin 1 3 1 marka bir motor kullanılmıştır.LPG ' nin benzinli motorda kullanılabilmesi için gerekli olan regülatör Hollanda ' dan getirtilmiş, diğer elemanlar ise sanayiden temin edilmiştir. LPG ile yapılacak çalışmalar için Tek gaz marka, 1 2 kg kapasiteli bir adet tüp kullanılmıştır. Motor önce benzinle çalıştırılarak ısıtılmış ve normal çalışma sıcaklığına geldiğinde deneysel ölçümler yapılmaya başlanmıştır. Daha sonra LPG ile benzer ölçümler alınmıştır.Bu ölçümler sonucu elde edilen moment, güç, saatteki yakıt sarfiyatı, egzos sıcaklığı ve egzosttaki CO yüzdesi gibi değerler tablo haline getirilmiştir. Konu maliyet açısından da incelenmiş, uygulamanın yapıldığı başka bir ülke olan Almanya 'daki incelemeler ile karşılaştırılmıştır. Ülkemizde LPG kullanan araçlarda, aracına göre % 30 - 50 arasında ekonomiklik sağladığı tespit edilmiştir. EXPERIMENAL AND THREORETICAL RESERCH OF LPG USAGE AS ON ALTERNATIVE FUEL İN INTERNAL COMBUSTION ENGİNE Yüksel KORKMAZ Keywords : internal combustion engine, Linguid petroleum gass (LPG), Regulator Water brake Abstract : İn this study, usage of LPG in internal combustion engine, insted of petrol as a fuell is disscussed. The studys done experimentally in laboratory. The studies and their results of earlier applications is searched and compared. Experimental study is done by experimental bench which is prepared by ourselves in Hydromeöchanic and Hydrolik Machines Laboratory İn this study an engine, which has got 4 cylinders and has been produced in 1 989 for an Şahin 131 car, is used. Regulator, which is essentich for using of LPG in internal combution engine, has been fetched from Holland and other equipments are taken for in near by industry. A tue, which has 12 kg capacity has Tekgaz trade-mark, is used for LPG aplications. When the engine was came to its normal temperature, by using petrol, experimental measurments were doen. Then same measurments were taken by using LPG. Measured momentum, power, fuel consumption in hour and egzost temperature are taken from experiments are listed. Economic analysis was also doen and researchs, which have been done in Germany which has got some aplications, are compared with hours. İn our country, it is understood that cars which use LPG, are economic about %30-50 according to the car.
Collections