Barkod okuyucu yardımıyla öğrenci işleri otomasyon programı çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Optik okyucular incelenerek ve bunlararasından Barkod okuyucu ele alınmıştır. Barkod okuyucu, kalın ve ince çizgilerden oluşan çubukları algılayıp bilgisayar ortamına ASCII kod olarak aktaran bir cihazdır. Bu cihazın çalışma prensibi, dalga boyu yüksek bir ışık demetin barcodlar üzerine yollayarak yansıyan ışığa göre çizgilerin hangi lojik sayılan ifade ettiğini bulan ve bu bilgileri bağlandığı birime aktarılmasına dayanır. Çalışmanın ikinci kısmında, barkod okuyucunun bu çalışma prensibinden yararlanarak nasıl bir sistem tasarlanacağı düşünülmüş ve okulumuzda büyük bir sorun olan ders yazılımların bu optik okuyucu yardımıyla nasıl gerçekleştirilebileceği araştırılmıştır. Sonunda, ders yazılım dilekçelerinin okunabileceği ve bunla ilgili bir program yazılabileceğine karar verildi. Bunun üzerine dilekçeler üzerindeki codlar barcod sembollerine dönüştürüldü. Bu dilekçeleri okuyabilecek bir barkod okuyucu satın alındı. Daha sonrada bu verileri kullanabilecek bir veritabanı programı yazıldı. (Bu program Windwos altında çalışan Fox Pro yardımıyla gerçekleştirildi.) Sonuç olarak, öğrenci işleri otomasyon programı otomatik veri toplama tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiş oldu. Ayrıca bu program mevcut kullanılan programdan daha gelişmiş bir program olarak gerçekleştirilmiştir. VII In this thesis, Optic reader are researched and Bar Code reader is taken from inside then. Bar Code reader explain thick and thin line and convert then to ASCII Code. Later to envirorent access to computer. The working principle of this device sent strong wave to the bar code and take radiotion from barcode to convert logical number. In second part, Bar code reader explained how it use in school. The end of the this can research show that bar code reader can read the lesson form and can be write software; Bacause of this the student otomation software is written so that lesson code are converted to bar code symbol on the form. Later bar code reader are buogth so the program is written. ( This Program is compossed of with Fox Pro Which working under the Windows 3.1) Lastly, student otomation program is realised with otomatic data collect technical. This program is better than old program. The difference of this program, from the programme is; the students lesson present forms are expressed by barcodes and with the help of a barcod reader, the automation processes are made by attaining the lesson forms to computer. VIII
Collections