Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında beyin ile ilgili yapılan çalışmalar insanın öğrenmesi ile ilgi bizlere önemli ipuçları vermektedir. Tıp dünyasında, MRI ve PET gibi beynin içini görmeyi ve anlamayı sağlayan aygıtlarla zihinsel görüntüleme sistemleri, bireyin öğrenme ve anlamlandırma çalışması ile ilgili çalışmaları destekleyici veriler sunmaktadırlar. Eğitim ve bireyin öğrenme sisteminin inşası ile görevli programcılar için de değişim kaçınılmaz olmuştur. Bu verilerden yola çıkarak, kurumlar temelinde değil, insan-birey üzerine kurulu, kişiye özgü program yapısı ve süreci ihtiyaç olmaktan öte zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışma, beyin temelli program yapısının nasıl olması gerektiği üzerine, kuramsal analizleri ve öğrenci görüşlerini içermektedir.Bu araştırmada, beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı olarak yürütülen öğretim etkinliklerinin, (12.sınıf) öğrencilerin bilgilerinin kalıcılığı ile başarı düzeyleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu araştırmada ağırlıklı olarak betimsel araştırma modeli uygulanmıştır. Korelâsyon desen çalışması ile de desteklenmiştir. Öğrencilerin başarı düzeylerindeki farklılaşmada, öntest olarak Ekim (2008) ve sonrası tarihinde yapılan deneme sınavları ortalaması ile 2009 ÖSY Sınavlarının durumu karşılaştırılarak yapılmıştır. Beyin temelli uygulamaların öncesinde yapılan sınavın sonuçları ile sonrasında girilen ÖSYS (14 Haziran 2009) sınavının sonuçları arasında elde edilen başarı düzeyi olarak pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür. Cinsiyet olarak; erkeklerin lehinde bir sonuç elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Beyin temelli öğrenme, Kişiye Özgü Program, Başarı, Cinsiyet. In today?s world, studies on brain give us significant cues about how human beings learn. Mental scanning systems with some certain devices like MRI and PET, which enable us to view and understand inside the brain, offer supportive data about an individual?s learning and interpretation efforts. Change has become inevitable for the programmers in charge of structuring of education and an individual?s learning system. Based on the information presented above, the personalized program structure and process founded on human-individual not institutions have become an obligation. This study includes theoretical analyses on how the structure of brain-based program should be shaped.In this study, the effects of brain-based learning activities on the 12th grade students? academic achievements and the retention of their knowledge were investigated. Descriptive research method was mainly conducted in this study. It was also supported by correlation design study. Pre-test used in the differentation of students? academic achievement levels was formed by comparing mean of preparation test results applied in October (2008) and later and mean of 2009 university entrance exam (OSS) results. Statistically positive significant differences were observed between the results of the test applied to the students before brain based activities and the results of university entrance exam (OSS) (14 June 2009) in terms of students? academic achievements. A result in favour of males was gained in terms of gender and a positive relationship.Key Words: Brain-based learning, Personalized Program, achievement, gender.
Collections