Teknoloji destekli matematik öğretimi çerçevesinde alternatif ölçme araçlarının kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; teknoloji destekli matematik öğretimi çerçevesinde alternatif ölçme araçlarının kullanımının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma olup araştırmada yöntem olarak özel durum yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep'in Karkamış ilçesinde bulunan Merkez Karkamış Lisesi 10 A sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada lise 10. sınıflar matematik dersi Trigonometri alt öğrenme alanına ait 20 saatlik teknoloji destekli ders süreci tasarlanmış olup derste bilgisayar, akıllı tahta, datashow gibi teknolojik donanımların yanı sıra Sketchpad, Geogebra, Grafik Analiz matematik yazılımları ve bu yazılımlarla hazırlanan öğrenme nesneleri kullanılmıştır. Derste MEB öğretim programında yer alan etkinliklerin bazıları teknoloji destekli olarak yeniden düzenlenirken kimi zaman yeni etkinlikler de tasarlanmıştır. Bu sürecin yanı sıra öğrencilerin değerlendirilmesinde alternatif ölçme değerlendirme kapsamında tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram haritası, kelime ilişkilendirme testi, proje ve problem çözme çalışmaları kullanılmıştır. İşlenen derslerin tamamı videoya kaydedilmiş, derslerin video kayıtları kullanılan teknoloji düzeylerini belirlemek amacıyla analiz edilmiştir. Süreç içerisinde kullanılan alternatif ölçme araçları incelenmiş olup kullanılabilirliklerine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Sürecin tamamlanmasından sonra her öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Görüşmelerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada; alternatif ölçme araçları kullanılan ve teknoloji destekli öğretim uygulanan süreçte öğrencilerin derse katılımlarının, ilgilerinin, başarı algılarının pozitif yönde değiştiği; değerlendirme sürecinde ise öğrencilerin alternatif ölçme sürecinin başarılarını daha iyi yansıtacağını düşündükleri ve alternatif ölçme değerlendirmeyi geleneksel ölçme değerlendirmeye tercih ettikleri sonuçları elde edilmiştir. Çalışmanın bütünü ele alındığında teknoloji destekli öğretim ile alternatif ölçme değerlendirmenin verimli bir şekilde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Teknoloji destekli öğretim, alternatif ölçme değerlendirme, trigonometri, bilgisayar matematik yazılımları. In this study the aim is, in the framework of technologically supported math education, to explore the usage of alternative measurement materials. This is a quantitative research, and a case study approach was used to conduct the research. The study group used in this study was assigned from the class of 10 A of Merkez Karkamış High School in Karkamış district of the City of Gaziantep in Turkey. At this research, 20-hours-technology assisted lessons were processed on the sub-field of Maths which is Trigonometry. During this 10th grade technologically designed lessons, technological devices such as computers, interactive whiteboards, data shows and some software programs such as Sketchpad, Geogebra, and Graph Calculus and the teaching materials using such software programs were appropriately used. In those lessons both re-designed activities ? to fit the technologically assisted version- which take place in the curriculum of National Education Ministry, and also different newly designed activities were used. In addition to this process, alternative measurement and evaluation methods such as; descriptive branched tree, constructivist grid, concept maps, word-associated test, project and problem solving studies were used to measure and to evaluate students. All the lessons were recorded and the video records of the lessons were analyzed to reveal the level of technology used during the lessons. After carefully observation of alternative measurement instruments used in the process and the findings of their usability; those instruments and the findings were taken place in the study reports. After completion of the process, every single participant was interviewed about the process. Descriptive analysis method was used to analyze the interviews. In this study, it was obtained that students? participation to lessons, their interests and their achievement perceptions positively changed; furthermore, in the evaluation process, it was also observed that students think that alternative measurement process better reflects their achievement and they prefer alternative measurement methods over traditional measurement methods. In the consideration of whole study, it was concluded that technology supported instructions and alternative measurement and evaluation process could be effectively used.Key Words: Technology Supported Instruction, alternative measurement and evaluation, trigonometry, computer mathematics softwares.
Collections