Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılık temelli yeni ilköğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulananmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Kilis ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, birleştirilmiş sınıflarda yenilenen ilköğretim programının uygulanmasını etkileyen faktörleri birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Veriler 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kilis ili; Musabeyli, Polateli, Elbeyli ve merkez ilçelerinde bulunan 65 resmi köy ilköğretim okulunda görev yapan 94 birleştirilmiş sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Kilis ilinde çalışan birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tamamı araştırmaya dahil edildiğinden dolayı örneklem seçimine gerek kalmamıştır. Verilerin analizinde; aritmetik ortalama, yüzdelik dağılımı, bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada özel olarak geliştirilen ?birleştirilmiş sınıflarda yeni ilköğretim programının uygulanmasını etkileyen faktörler anketi? adlı veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma bulguları; birleştirilmiş sınıf öğretmenleri ?rehberlik ve aile? boyutunun, yeni ilköğretim programının uygulanmasını olumsuz yönde etkileyen en temel faktör olarak algılamaktadırlar. Öğretmenlerin bazı alt boyutlara yönelik algılarında; cinsiyete, öğrenci mevcuduna, okuldaki öğretmen sayısına, okulda Internet bağlantısı bulunma durumuna, ikamet durumuna bağlı olarak istatistiksel bakımdan anlamlı fark gözlenmiştir. Araştırma, birleştirilmiş sınıflarda yeni ilköğretim programının uygulanması konusunda politika belirleyicilere ve uygulayıcılara programın güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmede bir çıkış noktası olması bakımından önemlidir. This study is carried out in order to reveal the factors affecting the implementation of the new primary school curriculum in multi-grade classses based on the views of the multi-grade teachers. Data were gathered from 94 multi-grade teachers serving in 65 village public primary schools in Kilis Province; Musabeyli, Polateli, Elbeyli and central district during the 2009-2010 Educational year. As all the multi-grade classes teachers serving in Kilis were involved in the study there was no sampling. Arithmetic average, percentage distribution, independent sampling t-test and ANOVA techniques were utilized in the analysis of the data. In the study, a specially-developed data collection tool (questionnaire) named `scale for the factors affecting the implementation of the new primary school curriculum in multi-grade classses? were employed. Study findings perceive that the most basic factor adversely affecting the implementation of the new primary school curriculum is multi-grade class teachers `Guidance and Family? dimension. In teachers? perceptions of some subscales; statistically meaningful difference was observed depending on the genders, the number of students, the number of teachers at school, the availability of internet connection at school and resident status. The study is significant in that it can be a starting point for policy makers and multi-grade teachers in evalueting the strengths and weaknessess of the current program.
Collections