Mesleki ve teknik eğitim kurumlarında teknoloji entegrasyonunun değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında çalışmakta olan öğretmenlerin teknoloji entegrasyon düzeylerinin ve teknoloji entegrasyonlarını cinsiyet, yaş ve branşlarının nasıl etkilediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ek olarak, öğretmenlerin kişisel bilgisayar kullanma becerileri ve öğretim yaklaşımlarının, onların derslerine teknoloji entegre etmelerini etkileyip etkilemediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 2009?2010 öğretim yılında Gaziantep ilinde bulunan 15 mesleki ve teknik eğitim kurumunda çalışan 232 öğretmeni kapsamaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak teknoloji uygulama düzeyi (TUD) anketi ve değerlendirme için ise TUD referans çerçevesi kullanılmıştır. TUD ölçeği Teknoloji uygulama düzeyi (TUD), kişisel bilgisayar kullanımı (KBK) ve mevcut öğretim pratiği (MÖP) olmak üzere üç boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin TUD, KBK ve MÖP seviyelerinin yüksek olduğu; cinsiyet ile TUD ve KBK arasında; yaş ile KBK arasında; branş ile TUD, KBK ve MÖP arasında anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğretmenlerin TUD ve KBK ortalamaları bayan öğretmenlerden yüksek, genç öğretmenlerin KBK ortalamaları yaşlı öğretmenlerden yüksek ve meslek öğretmenlerinin TUD, KBK ve PCU ortalamaları da kültür dersi öğretmenlerininkinden yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin TUD ortalamaları ile KBK ve MÖP ortalamaları arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This paper aims to determine the technology integration level of vocational K-12 teachers and effects of gender and age on teachers? technology integration level. Quantitative descriptive research method was used. Data were collected through levels of technology implementation (Loti) Questionnaire, which assesses three dimensions: Level of Technology Implementation (LoTI), Personal Computer Use (PCU) and Current Instructional Practices (CIP). Participants of the study were 232 vocational K-12 teachers. This study revealed that participant teachers had higher LoTI, PCU and CIP Level. This study also showed that there was a significant difference between gender in LoTI and PCU scores. Male teachers LoTI and PCU scores were higher than female ones. And also, a significant difference was found between age and teachers PCU scores. Younger teachers had more PCU score than their older counterparts. Significant difference foud between teachers? subject area and their LOTI, PCU and CIP scores. In all dimensions vocational teachers had higher mean than cultural area teachers. Finally, teachers? LOTI scores were positively and strongly correlated with their PCU and CIP scores. Some suggestions and recommendations were given in the light of the research findings.
Collections