Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Mehmet
dc.contributor.authorDundar, Ferda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:14:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:14:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421794
dc.description.abstractBelli bir toplum içerisinde neyin doğru ve neyin yanlış olduğu konusunda yol gösterici rolü oynayan etik değerler tarihi süreç içerisinde devamlılığını koruyan değerlerin başında gelmektedir. İşletme etiği, ekonomi ve iş dünyasının sağladığı olanaklar karşısında sağduyulu seçimler yapmamızda bize yol gösteren ilkeler ve değerleri inceleyen bir disiplindir.Bu çalışmada; genel olarak hizmet sektöründe çalışanların etik algılarının işletme performansına etkileri olup olmadığı araştırılmıştır. Bu kapsamda araştırma modeli Gaziantep'teki dört ve beş yıldızlı oteller üzerinde anket tekniği kullanılarak test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda personel etik algıları ile performans arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
dc.description.abstractThe ethical behaviors, which are used as a tool for guidance to differentiate what is right and wrong in a certain community, are one of the sustaining values through the history. Organization ethics is a discipline examining values and principles which helps us in making sound business decisions in the face of opportunities provided by business world.In this study; in general, the impact of ethical perception of employees working in service sector on organization performance is investigated. In this context, the research model has been tested using a survey technique on four and five stars hotels in Gaziantep. The analysis results have revealed a significant relationship between ethical behaviors of employees and performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet sektöründe çalışanların etik algılarının işletme performansına etkileri: Gaziantep ilindeki dört ve beş yıldızlı otellerde bir araştırma
dc.title.alternativeThe impact of ethical perception of employees working in service sector on organization performance: An implementation on hotels with four and five stars
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmCompany performance
dc.identifier.yokid418033
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302805
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess