Sağlık hizmetleri pazarlamasında inovasyonun önemi Malatya`da faaliyet gösteren hastanelerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni teknolojiler, devlet düzenlemeleri ve küresel piyasa koşulları, bir taraftan üretkenliği ve maliyetlerin uygunluğunu artırırken, öte yandan gerek kamu gerekse özel sektör kuruluşlarını, çalışanlarının ve müşterilerinin ihtiyaçlarını doğru yer ve zamanda sürekli olarak karşılayabilmek için yeni ürünler geliştirmek ve hizmet sunumlarını farklılaştırmak zorunluluğu ile karşı karşıya bırakmıştır.Son zamanlarda hizmetlerin profesyonel anlamda pazarlanmasının gittikçe önem kazanması, sağlık hizmetlerinin pazarlamasında da ciddi gelişmeleri beraberinde getirmiştir. Sağlık kuruluşlarında karlı, yeniliğe dayalı, sürekli ve farklılaşma hedefli bir büyüme gerçekleştirebilmek için inovasyon ve pazarlama faaliyetleri koordineli olarak sürdürülmelidir.Bu çalışmada da inovasyon uygulamalarının hastane boyutunda sunulan sağlık hizmetlerinin pazarlamasında ne derecede önemli olduğu, kurumsal anlamda sağladığı faydalar ve inovasyon uygulamaların engelleyen faktörleri araştırmak amacıyla Malatya'da faaliyet gösteren kamu ve özel hastanelerde yüz yüze ve a-mail yoluyla anket uygulayarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler kullanılarak ve veri setleri oluşturularak tablolarla bilgiler sunulmuş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sağlık Hizmetleri, Pazarlama, İnovasyon. New technologies, goverment regulations and global market conditions on the one hand while increasing productivity and compliance cost, on the other hand both public and private sectors faced the with necessity to meet the needs of employees and custumers the right place and time so organizations need to develop new products or differentiate service offerings.Recently, increasing importance of marketing in professional services, marketing of health services brought the serious developments. Health care organizations should be continued marketing and innovation activities in with coordination.to achieve growth with profitable, based on innovation, continious and targeted differentiation.In this study, to investigate what is equally impotant the size of the innovation pratices of hospital marketing of health services provided, the benefits of corporate sense and the factors that prevent innovation practices the public and private hospitals operating in Malatya, so that by applying the survey data were collected through face-to-face interview. The collected data using and by creating data sets, the information preseted in the tables and the evaluated results.Key Words; Health Services, Marketing, İnnovation.
Collections