Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Bayram
dc.contributor.authorElçiçek, Zakir
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:53Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421669
dc.description.abstractBu tezin temel amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sosyal paylaşım sitelerini kullanma durumunun, okul kültürüne katkısının belirlenen değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma evrenini, Gaziantep il merkezindeki resmi devlet okullarında görevli ilköğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Gaziantep il merkezindeki 25 ilköğretim okulunda görev yapan 340 öğretmen oluşturmaktadır. Elde edilen veriler örgütsel kültür ve sosyal ağların unsurlarını kapsayacak şekilde geliştirilen 42 maddelik bir ölçekle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, sosyal paylaşım sitelerini kullanma durumunun okul kültürüne katkısına yönelik erkekler bayanlara göre; kişisel bilgisayarı olanlar olmayanlara göre; Facebook kullananlar diğer sosyal ağları kullananlara göre; sosyal ağlarda çok zaman geçirenler az zaman geçirenlere göre; sosyal ağ profillerinde gerçek kişisel bilgilerini kullananlar kullanmayanlara göre daha olumlu görüş bildirmişlerdir. Boyut ortalamaları göz önüne alındığında ise ?katılıyorum? değerine çok yakın olmakla birlikte tüm boyutlarda ?katılmıyorum? görüşü ağır basmaktadır. Madde bazında ise 30 maddede ?katılmıyorum? 12 maddede ise ?katılıyorum? görüşü öne çıkmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of the current study is to analyze the contributions of social networks usage to school culture on primary school teachers in terms of certain variables. The population consists of primary school teachers working in public schools in Gaziantep, and the sampling consists of 340 teachers from 25 of these schools. The data was gathered by using a 42-scale questionnaire which contains the elements of social networks and organizational culture. T-test and One-Way Anova were used in the statistical analysis process. The analysis revealed that in terms of contributions of social networks usage to school culture male teachers compared to female teachers; teachers who own personal computers compared to teachers who do not own a personal computer; teachers who use Facebook compared to teachers who use social networks other than Facebook; teachers who spend more time on social networks compared to teachers who spend less time on social networks and teachers with real identities compared to teachers with fake identities on social networks revealed more positive opinions. When dimensional mean scores are taken into consideration, in all scale parameters the option ?I don?t agree.? seems to be the dominant option although this option is quite close to the ?I agree.? option. In terms of scaling items, the option ?I don?t agree.? seems to come forward in 30 items, and the item ?I agree.? comes forward in 12 items.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinde sosyal paylaşım sitelerini kullanma durumunun okul kültürüne katkısının incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the contributions of social networks usage to school culture on primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmFacebook
dc.identifier.yokid425035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302782
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess