Kadınları girişimci olmaya yönelten faktörler: Gaziantep ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Girişimcilik, Türkiye'de ve birçok ülkede ekonomik ve sosyal açıdan gelişmişliğin en önemli göstergelerinden biri haline gelmiştir. Tarihsel süreç içerisinde erkeklerin yanında kadınların da emeğini kullanarak ekonominin ve toplumların gelişmesine katkı sağladıkları özellikle 1980'li yıllardan itibaren girişimci olarak ekonomiye katılmaya başladıkları görülmektedir. Kadın girişimcilerin bir çalışma konusu olarak ortaya çıkması ile birlikte kadınları girişimci olmaya yönelten faktörler konusu da gündeme gelmiştir. Yapılan araştırmalar kadınların eğitim seviyesinin yükselmesi sonucu, ekonomik özgürlüklerinin ve bilinçlerinin yükselmesiyle girişimciliğe katılım oranlarının da arttığını göstermektedir. Bütün bu sebeplerden dolayı kadınların, sosyal ve ekonomik yönden güçlenmek ve yükselmek için girişimsel faaliyetlerinde yer almaya başladıkları ve eğitimleri arttıkça, bilgi ve yeteneklerini gösterme ihtiyacı, bağımsız olma isteği, güç elde etme gibi nedenlerle kendi işlerini kurmaya yöneldikleri görülmektedir.Bu çalışmada; girişimcilik ve kadın girişimciliği konusunda literatür taraması yapıldıktan sonra, Gaziantep ilinde faaliyet gösteren 12 kadın girişimcinin girişimciliğe yönelmesinde etkili olan faktörleri belirlemek amacıyla nitel bir araştırma yapılmıştır. Yapılan vak'a analizi sonucunda kadınları girişimci olmaya yönelten faktörlerin boşanma, finansal zorluklar, kocanın ölmesi, bağımsızlık, meşgul olma arzusu, ilgi alanı, hırs, fırsatları değerlendirme, konforlu bir yaşam, statü ve prestij kazanma arzusu, kendini gerçekleştirme, para kazanma, yatırım ve istihdam yaratma arzusu, iş tatminine ulaşma, eğitim ve ailesel etkiler olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Girişimci, Girişimcilik, Kadın Girişimcilik, İtici Faktörler, Çekici faktörler. Enterpreneurship has become one of the most important indicators of development from economic and social perspectives in both Turkey and other countries. In the history, not only men but also women have been viewed as entrepreneurs due to the contribution of their labours to development of economy and society particularly since 1980s. Owing to the fact that female entrepreneurs have become research topic, factors influencing womens? entrepreneurship has become a current issue. Research has shown that participation rates of entrepreneurship have risen up as a result of an increase in womens? education level and their needs for economical independency and their awaresness to economy. Consequently, it has been appeared that women have inclined to take place in the entrepreneurial actions and run their own businesses as a reason of seizing power, need for independency, demand to show their knowledge and competencies in order to become strong and promote while they has gained more education.In this study, after making research in the literature in the field of women entrepreneurship, it has been conducted qualititative research in order to investigate the factors affecting tendency towards enterpreneurship of 12 women entrepreneurs in the city of Gaziantep. As a result of the case study, the factors encouraging women to be enterpreneurs has been determined as divorce, financial difficulties, husband?s death, independency, need for being engaged, interests, ambition, assesment of opportunities, a luxurious life, need for obtaining status and prestiges, self-actualization, money, need for creating employment and investment, reaching job saticfaction, education and family oriented effects.Keywords: Entrepreneur, Entrepreneurship, Woman Entrepreneurship, Push Factors, Pull Factors.
Collections