Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Mehmet
dc.contributor.authorBüyükahraz, Gül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:13:09Z
dc.date.available2020-12-29T13:13:09Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/421443
dc.description.abstractBu çalışma tüketicilerin çevresel ilgi, çevresel kaygı çevresel duyarlılık düzeyinin satın alma davranışına etkisini ölçmek üzere yapılmıştır. Çalışmada çevreye duyarlı işletmelere karşı tüketicilerin tutumu (satın alma davranışları) incelenmiştir. Bu kapsamda araştırma modeli Gaziantep'in en büyük 5 farklı alışveriş merkezinde 1074 tüketici üzerinde anket tekniği kullanılarak test edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda çevresel ilgi, kaygı, duyarlılık ve diğer kontrol değişkenleri (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, vb) ile çevre dostu ürün satın alma davranışı arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Sonuçlara göre tüketicilerin çevresel ilgi, kaygı ve duyarlılık düzeyleri arttıkça çevre dostu ürün satın alma davranış oranları da artmaktadır.
dc.description.abstractIn this study, the impact of environmental interest, concern and sensitivity level on purchase behavior of consumer was investigated. In this context, the research model was tested using a survey technique in Gaziantep on 1074 consumers. The analysis results showed that significant relationships between environmental interest, concern and sensitivity level with other control variables (age, education level, etc?) and purchasing behavior of environmentally friendly products. According to the survey of consumers of environmental interest, concern and sensitivity levels also increased with increasing rates of environmental-friendly product purchasing behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇevresel ilgi, kaygı ve duyarlılığın çevre dostu ürün satın alma davranışına etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe impact of between the environmental interest, concern and sensitivity level and on purchasing behavior of environmentally friendly product
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmEnvironmental concern
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.subject.ytmEco-sensivite products
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.identifier.yokid432358
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320058
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess