Etkinlik temelli öğretimin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2005 yılında uygulanmaya başlanan yeni öğretim programlarında sıkça başvurulan etkinlik temelli öğretimin uygulayıcıları olan öğretmenlerin etkinlik temelli öğretime ilişkin görüşlerini belirlemek için yapılmıştır. Bu kapsamda öğretmenlerin görüşleri alınarak etkinlik temelli öğretimin uygulayıcılar açısından olumlu yönleri ortaya çıkarılmaya çalışılmış, olumsuz yönlerinin ise nasıl giderileceği üzerinde durulmuştur. Bu araştırmada nitel araştırma yönteminin araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesindeki üç ilköğretim okulunda görev yapmakta olan öğretmenler seçilmiştir ve bu öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin etkinlikleri tasarlarken en çok hazır bulunuşluğa dikkat ettikleri ve en çok orta düzeydeki öğrencilere göre etkinlik tasarladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin sınıf içindeki rollerinin değiştiği, öğretmenlerin etkinlikleri uygularken materyale ulaşma, süre ve sınıf yönetiminde sorun yaşadığı, etkinlikleri değerlendirirken alternatif değerlendirme tekniklerini kullanmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ders kitaplarındaki etkinliklerin bir kısmının öğretim programlarındaki etkinliklerle örtüşmediği araştırmanın bir başka sonucudur.Anahtar kelimeler: Etkinlik, Öğretim, Etkinlik temelli öğretim This research was conducted for the teachers who were the participants of the activity based teaching models which was used for 2005 and new eduation models frequently . By taking teacher?s comments, it was brought out the positive points of activity based teaching by view of the users and also how to isolate the negative points. This research was done with case study in qualititive method and the teachers who was served in 2010-2011 in Gaziantep Sehitkamil was chosen for working group and interview was done with these teachers. At the result of research, it is figured out that teachers mostly pay attention to readiness in designing the activities and they design the activities according to the indermediate level students. Additionaly, it has been reached in the result that the roles of teachers in the class has changed; teachers have some difficulties in reaching the materials, time and class management in putting the activities into practice; and they don't use alternative evaluation techniques while evaluating the activities. Another result of the research is that activities in course books aren't activated with the activities in cirriculum.Key words: Activity, Teaching, Activity based teaching
Collections