İçten yanmalı buji ateşlemeli motorlarda soğuk çalışma emisyonları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motor çalıştırma ve ısınma esnasında HC ve CO emisyonlanndaki artış, motor içinde sürtünme kayıplarından, artan güç-çekiş kayıplarından, doğru çalışma için esas olan zenginleşmiş yakıt karışımından, ısınma ve sürüş gibi sebeplerden doğan yakıt tüketimi artışı ile birlikte gerçekleşir. Petrolle çalışan araçlar egzozların çoğunu soğuk çalışmayı izleyen motor çalışmasının ilk 2-3 dakikasında yayarlar. Bu soğuk çalışma sırasındaki yüksek motor egzozu ayrıca iki faktöre daha bağlıdır. Yetersiz yanma ve çevre sıcaklığında etkisiz katalitik dönüştürücü. Katalitik dönüştürücüler, otomobillerde yayılan egzoz borusundaki hidrokarbonlar (HC), karbonmonoksit (CO), nitrojenoksit (NOx) azaltımındaki en önemli araçtır. 1981' den beri çok kullanılan gelişmiş 3 yollu katalik dönüştürücüler NOx' i azaltırken aynı anda yanmamış HC ve CO' i okside ederler. Geçmişte otomobil üreticileri, kıvılcım tutuşturman motorlarda yayılan atıkları azaltmak için katalitik konventörleri çok kullanmışlardu-. Yeni sıkı egzoz düzenlemelerine uymak için mevcut katalitik dönüştürücü teknolojisinde değişiklik gerekecektir. Sonuç olarak egzoz emisyonları için düzenleyici standartların gelecek yıllarda giderek daha sıkı olması beklenmektedir ve bu düzenlemeleri karşılamak amacıyla soğuk çalışma emisyonlarını azaltmak için gerekli olacak bazı teknolojiler anlatılmıştır.Anahtar Kelimeler : Soğuk Çalışma, Emisyonlar, Yakıt Tüketimi. During the starting and warming of engine, the increase in HC and CO emissions is dependent on the increase in fuel consumption due to the friction losses inside the engine, increasing power-traction losses, the enriched fuel mixture required for correct operation and warming and driving. Petrol consuming vehicles emit most of their exhaust fumes in the first 2-3 minutes following the engine operation after cold start. The high level of engine exhaust during this cold start also depends on two other factors. Insufficient combustion and catalytic converter which is ineffective at ambient temperature. Catalytic converters are the most significant means of reducing the hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO), nitrogen oxide (NOx) in the exhaust fumes emitted by the vehicles. The advanced 3-way catalytic converters widely used since 1981 reduce NOx while oxidising unused HC and CO. In the past car producers have widely used catalytic converters in order to reduce the wastes emitted by spark-ignition engines. In order to meet the new strict exhaust regulations, changes must be made in the existing catalytic converter technology. In conclusion the regulatory standards for exhaust emissions are expected to become stricter in the future and some technologies are discussed which may be used to reduce the cold start emissions in order to meet these requirements.Kew Words : Cold Start, Emissions, Fuel Consumption
Collections