Modern elektrikli ulaşımda yakın mesafe ulaşım sistemleri ve Ankara metrosunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
MODERN ELEKTRİKLİ ULAŞIMDA YAKIN MESAFE ULAŞIM SİSTEMLERİ VE ANKARA METRO SİSTEMİNİN İNCELENMESİ Ahmet GALYAN Anahtar Kelimeler: Elektrikli ulaşım, metro, tahrik sistemleri. ÖZET: Tezin hazırlanması sırasında, metro sisteminin besleme ünitelerinin içeriği incelenerek aracın tahrik sistemi ve kontrol üniteleri anlatılmıştır. Tezimin esas amacı, Ankara Metro Sistemini inceleyerek metro sistemlerinin çalışması ve elektrik yapısı hakkında bilgi vermektir. Elektrikli ulaşımda metro sistemlerinin tercih edilme sebeplerini şöyle sıralayabiliriz: Ulaşım güvenliğini, konforunu ve emniyetini arttırır, yolculuk süresini azaltır, ulaşabilirliği ve hareketliliği arttırır, ulaşımın çevreye kötü etkilerinin en aza indirir ve daha yaşanabilir bir çevre yaratır, tarihi ve doğal çevreyi koruyarak sürekliliklerini artırır, en az kentsel yayılma ile düzenli büyümeyi teşvik eder, etkin ekonomik yarar/maliyet ilişkisi, yüksek ulaşım sistemi sağlar, kent içi raylı ulaşım sistemleri ile entegrasyonu sağlar. Ankara ve İstanbul'da metro ve hafif raylı sistem, Bursa ve İzmir'de hafif raylı sistem inşaatları gelecek Türkiyesi'nin önemli açılımlarına örnek olacaktır. Birinci bölümde, elektrikli cer ve metronun tarihi gelişimi anlatılmış, ikinci bölümde, elektrikle çerin uygulama alanları ve yakın mesafe elektrikli ulaşım sistemlerinin karşılaştırılması verilmiştir. Üçüncü bölümde, Ankara Metrosunun tarihi gelişimi ve araç tasarım değerleri, dördüncü bölümde, elektrik beslemesi ve koruması anlatılmıştır. Beşinci bölümde, Ankara Metrosu araçlarındaki sistemler hakkında bilgi verilmiştir. Altıncı ve yedinci bölümde, aracın tahrik donanım devresi genel kapsamıyla incelenmiş, sekizinci bölümde, aracın kumanda sistemi anlatılmıştır. Dokuzuncu bölümde, araç iletişim sistemi hakkında bilgi verilmiş ve onuncu bölümde, mevcut sistem bilgileriyle aracın tahrik değerleri hesaplanarak verilmiştir. THE NEAR DISTANCE TRANSPORTATION SYSTEMS AT THE MODERN ELECTRICALLY TRANSPORTATION AND ANKARA METRO SYSTEM Ahmet GALYAN Keywords : Electrically transportation, metro, propulsion systems. ABSTRACK : The paper discusses the near distance transportation systems at the modern electrically transportation. Also the paper explanes the propulsion system and cotrol units of Ankara Metro. The intial 14.6 km route links Kızılay in the city centre with new and expanding residential areas of Batikent in the west, and running along the Atatürk Bulvarı, which previously suffered badly from road vehicle congestion, and so was a prime candidate for a subsitute from of transport. The line is fully segregated from the road, however, and the high density rolling stock can accomodate up to 40.000 passengers per hour in each direction. Work started on the 600 million $ project in March 1993 following the award of a contract to the Ankara Metro Concorcium led by SNC Lavalin, Canada, WITH Bombardier. Each motor car is equipped with following power equipment: Four sep-ex motors, two independent armature choppers, eachdriving the armatures of two series-connected motors, one short-time rated rheostatic choper, two GTO thristor chopper field drives, two series- connected high-capacity line-breakers, one L-C line filter, motor and break contactors, armature and field isolation switches. The above equipment is controlled by a combination of electronic and conventionak control circuits. The propulsion values of Ankara Metro calculated. It has examined carefully the project and calculation of metro systems. m
Collections