Kalite fonksiyon yayılımı yönteminin eğitimde kullanımı: Ders müfredatının gözden geçirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KALİTE FONKSİYONU YAYELIMI YÖNTEMİNİN EĞİTİMDE KULLANIMI: DERS MÜFREDATININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ Ayşe AYTAÇ Anahtar Kelimeler: Kalite Fonksiyonu Yayılımı, KFY, QFD, Meslek Yüksek Okulu, Eğitim, Lastik, Ders Müfredatı. Özet: Kocaeli Üniversitesi, Köseköy Meslek Yüksek Okulu Lastik Teknolojisi bölümü ders müfredatı ve içerikleri Kalite Fonksiyonu Yayılımı yöntemi kullanılarak gözden geçirilmiştir. Bu inceleme için, bölüm öğretim elemanlarının da katılımı ile bir KFY takımı oluşturulmuş, tüm değerlendirmeler takım çalışması şeklinde yapılmıştır. Lastik Teknolojisi Bölümü'nün paydaşları; lastik sanayicileri ve öğretim elemanları olarak belirlenmiştir. Lastik Teknolojisi bölümü mezunlarının istihdamı mümkün olan 15 lastik şirketinde, eleman alımında yetkili orta ve üst düzey 26 yönetici ve Lastik Teknolojisi Bölümü'nde ders veren 13 öğretim elemnı ile görüşme yapılmıştır. Paydaşların, Lastik teknolojisi bölümü mezunlarından istek ve beklentileri tespit edilerek, `Müşterinin sesi` ders müfredatı incelemesi için başlangıç noktasını oluşturmuştur. Belirlenen müşteri istekleri, kısaltılmış, sınıflandırılmış ve paydaşların belirledikleri önem derecelerine göre sıralanarak, ` Kalite Evi` nin girdileri haline dönüştürülmüştür. Lastik Teknolojisi Bölümü paydaşlarının istekleri karşılaştırılmış ve isteklerin hemen hemen aynı olduğu gözlenmiştir. Paydaşların istek sıralamaları Spearman sıra korelasyonu testi ile incelenmiş ve öğretim elemanları ile sanayicilerin istek sıralamalarının farklı olduğu bulunmuştur. İstekler KFY takımı tarafından teknik gereksinimlere dönüştürülmüş ve paydaş istekleri ile teknik gereksinimler arasındaki ilişkiler incelenerek, ilişki matrisi oluşturulmuştur. Daha sonra, `Kalite Evi' için gerekli olan; mutlak ve göreli önem, teknik güçlük, öğretim elemanı gerekliliği ve maliyet artışı gibi diğer analizler yapılmıştır. Mevcut müfredattaki derslerin içerik ve süreleri, müşteri istekleri göz önüne alınarak kapsamlı olarak incelenmiş ve müfredatta önemli değişiklikler yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Müşteri isteklerinin karşılanabilmesi için, yeni bir ders müfredatı önerilmiştir. THE APPLICATION OF QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT IN EDUCATION: A CURRICULUM REVIEW STUDY Ayşe AYTAÇ Key Words: Quality function deployment, QFD, Vocational higher education school, Education, Tyre, Curriculum Abstract: In this study, the curriculum of the Tyre technology department of the Kocaeli University, Köseköy Vocational Higher Education School has been reviewed by using quality function deployment technique (QFD). A QFD team, which is composed of mainly lecturers of the department, was established and teamwork was done during the entire of the study. The tyre industry and the lecturers of the department were identified as the principal stakeholders of the Tyre technology department. The 15 tyre companies, which have job opportunities for the students of the department, were determined. Direct interview with a special questioner were made with the 26 intermediate and top level managers who are responsible for personnel selection at those tyre companies and with the 13 lecturers at the Tyre technology department of the school. The needs of the stakeholders and the expectations from the students who have finished their education at the Tyre technology department, namely voice of customer, were determined. Those attributes determined, were then shortened, were categorised and were sorted taking into consideration of the customer's evaluation to become the inputs of` House of Quality `. The needs of the two stakeholders were found almost the same. The needs were also compared by using Spearman correlation test and the ordering of the needs by the stakeholders were found to be different. Those customer needs were converted to the technical requirements by the QFD team. A relationship matrix was constructed by investigating the relations between the needs and the technical requirements. The necessary analysis for the construction ` House of Quality `, such as absolute and relative importance, technical difficulties, necessity of the additional lecturers, and additional cost were then done. After a comprehensive analysis on the contents and duration of the courses in actual curriculum, taking into consideration of stakeholder's expectations, a substantial revision necessity was arisen. In conclusion, a new curriculum for the Tyre technology department was proposed in order to meet customer needs. Ill
Collections