Bilgi yönetimi ile hizmet ve süreç yeniliği ilişkisinde bireysel yenilikçiliğin etkisi: Kamu örgütlerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi, örgütlerde rekabet avantajı ve yenilik için çok önemli bir kaynaktır. Bilgi yönetimi, örgütsel amaçlara ulaşmak için, bilgiden yararlanmaya olanak sağlayan bir süreçtir.Bu anlamda örgütlerin açık ve paylaşılan, doğru ve faydalı bilgilerin yoğun üretildiği ve kullanıldığı bir çevrede yer almaları, bu bilgileri elde etmeleri ve değerlendirmeleri; bu sayede yeniliklerin öncüsü olarak rekabet avantajı elde etmeleri hayatta kalma başarıları açısından oldukça önemlidir.Bu çalışmanın temel amacı, bilgi yönetimi faaliyetleri ile hizmet ve süreç yeniliği faaliyetleri arasındaki ilişkiyi araştırmak ve bu ilişki üzerinde bireysel yenilikçiliğin moderatör etkisini ortaya koyabilmektir. Çalışmanın kapsamında kamu idarecileri yer almaktadır. Elde edilen sonuçlara göre bilgi yönetimi ile örgütsel hizmet ve örgütsel süreç yeniliği arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu, bilgi yönetiminin hizmet yeniliği ile süreç yeniliği üzerinde anlamlı etkiye sahip olduğu görülmüştür.Bireysel yenilikçiliğin moderatör etkisinin araştırıldığı analizlerde, bireysel yenilikçiliğin bağımlı ve bağımsız değişkenler ile anlamlı bir ilişkisi söz konusudur. Bilgi yönetimi ile hizmet ve süreç yeniliği arasındaki ilişkide bireysel yenilikçiliğin moderatör etkisini araştıran model anlamlıdır. Bilgi yönetiminin hizmet ve süreç yeniliği üzerinde anlamlı bir etkisi söz konusudur.Anahtar Kelimeler: Bilgi Yönetimi, Yenilik, Süreç Yeniliği, Hizmet Yeniliği, Bireysel Yenilikçilik Knowledge is a very significant source for competitive edge and innovation in organizations. Knowledge management is a process which enables us to benefit from knowledge in order to achieve organizational goals.In this sense, organizations need to be in an environment where true, beneficial, explicit and shared knowledge is intensively produced and used. Thus, organizations obtain competitive edge pioneering the innovations and it is crucial regarding sustainability.The main objective of this study is to increase the relationship between knowledge management activities and organizational innovation activities, and try to put forth the moderator effect of individual innovativeness. This study involves government executives. Results suggest that, it can be stated that there is a positive and meaningful correlation between knowledge management and services and process innovation.In the moderator effect oriented analyses of individual innovativeness, it is seen that individual innovativeness has a meaningful relationship with the dependent and independent variables. Also, the model designed for the moderator effect of the knowledge management on service and process innovation proved to be meaningful. It was concluded that knowledge management has a significant effect on process and service innovation.Keywords: Knowledge Management, Innovation, Process Innovation, Service Innovation, Individual Innovativeness.
Collections