Doğal gazın motorlu taşıtlarda kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DOĞAL GAZIN MOTORLU TAŞITLARDA KULLANIMI Murat GÖKDAĞ Anahtar Kelimeler : Doğal gaz, Rezerv, Emisyon, Depolama, İçten Yanmalı Motorlar Özet: Bu çalışmada, içten yanmalı motorlarda kullanılan yakıtlara alternatif olarak doğal gaz; kullanımı incelenmiş ve doğal gazın özellikle, LPG, benzin ve dizel ile karşılaştırılması yapılmıştır. Petrolün kısa zaman sonra tükenecek olması, taşıtların bıraktığı zararlı emisyonlar ve çevre kirliliği gibi önemli faktörler, alternatif yakıtların önemini artırmıştır. Doğal gaz, LPG, benzin ve dizele göre rezervlerinin çokluğu ve çıkardığı düşük emisyon değerleri ile alternatif yakıtların başında gelmektedir. Doğal gaz, genellikle benzin ve dizel motorlarında kullanılmaktadır. Benzin motorlarında hem tek yakıt, hem de benzine belli bir oranda katılarak kullanılmaktadır. Dizel motorlarında ise genellikle pilot püskürtme yapılarak kullanılır. Her iki motor türünde de, doğal gaz ile güç, emisyon ve gürültü açısından istenilen değerlerin elde edildiği görülmüştür. Doğal gaz ile LPG emisyon, güç, taşıta uygulanabilirliği açısından karşılaştırıldığında, yakın değerlerin elde edildiği fakat doğal gazın genellikle daha iyi sonuçlar verdiği görülmüştür. Doğal gaz, benzin ve dizele göre güç açısından düşük değerlerde kalmasına rağmen karışım fakirleştirildikçe bu olumsuzluk da ortadan kalkmaktadır. Doğal gazın en büyük dezavantajı ise, depolama sorunudur. Genellikle yüksek basınçta sıkıştırılarak ya da Şivılaştırüarak kullamlır. Bunlar için kullanılan tanklar taşıta ekstra yük getirerek aracın ağırlığını artırmaktadır. Fakat, tankların ağırlığının azaltılması için de çalışmalar devam etmektedir. Doğal gazın dezavantajları da ortadan kaldırılınca, geleceğin alternatif yakıtlarının başında doğal gazın olmaması hiçbir neden kalmayacaktır. USE OF THE NATURAL GAS IN MOTOR VEHICLES Murat GÖKDA? Keywords: Natural Gas, Reserve, Emission, Storing, Internal Combustion Engines Abstract: In this study, the use of natural gas an alternative to fuels used in internal combustion engines is investigated. The comparison of natural gas with LPG, gasoline and diesel are made. The exhaustion of petroleum in a short time, the dangerous emissions left by vehicles and the environmental pollution are important factors that increase the importance of alternative fuels. By its abundant reserve compared to LPG, gasoline and diesel and its low emission values, the natural gas is in the first range of alternative fuels. In general, the natural gas is used in gasoline and diesel engines. In gasoline engines, it is either used as a single fuel or added to the gasoline at a certain percentage. In diesel engine, it is generally used by making pilot injection. In the two cases, natural gas gives the requested values of power, emission and noise. When the feasibility of natural gas is compared with LPG, it is seen that very similar values of emission and power are found but in general the natural gas gives better results. Even if regarding the power, the natural gas has lower values than gasoline or diesel, this negativity disappears, as the mixture gets poorer. The biggest disadvantage of the natural gas is the problem of storing. In general it is used by compressing under pressure or by liquefying. The tanks used for this purpose increase the vehicle's weight by adding extra load. However, the works for decreasing these tanks' weight are still ongoing. When the disadvantage of the natural gas disappear, there will be no reason to prevent the natural gas from being the first of alternative fuel. m
Collections