Çözünürlüğü ayarlanabilir 3-boyutlu nesne modellemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ AYARLANABİLİR 3-BOYUTLU NESNE MODELLEMESİ Özgür ULUÇAY Anahtar Kelimeler: 3-Boyutlu Modelleme, Poligon Temelli Ağ, Çok- Çözünürlüklü Model, Ağ Basitleştirme, Artırım, OpenGL. Özet: Bu tezde, çözünürlüğün ağ basitleştirme yöntemleri kullanılarak ayarlanabildiği üç boyutlu nesne modelleme uygulaması gerçekleştirilmektedir. 3- Boyutlu nesne modellemesi için yaygın olarak kullanılan poligon modeller temel alınarak nesnelerin üç-boyutlu modellerinin gösterimi için poligon yapısından faydalanılmaktadır. Poligonların birleşiminden oluşan ağ örgüsü daha sonra dolgulu, renkli veya doku kaplamalı olarak gösterilebilmektedir. Kullanıcının 3 -boyutlu modelle etkileşimini sağlamak üzere döndürme, ışıklandırma, yakınlaştırma ve uzaklaştırma işlemlerine olanak tanınmaktadır. Nesnenin 3 -Boyutlu modellinin sahip olduğu poligon ve köşe sayılarının miktarı, çözünürlüğe ve veri miktarına doğru orantılı biçimde etki etmekte, poligon sayısı artınca çözünürlük ile `beraber veri miktarı da artmaktadır. Bu çalışmada, çözünürlüğü ve dolayısıyla veri miktarı ayarlanabilir 3-Boyutlu modelleme sayesinde erişim biçimine göre bilgi çözünürlüğünün ayarlanmasına olanak sağlanması amacıyla, yeni bir ağ basitleştirme ve artırım algoritması geliştirilmiştir. ıı 3-DIMENSIONAL (3-D) OBJECT MODELING TECHNIQUE BASED RESOLUTION ADJUSTMENT Özgür ULUÇAY Keywords: 3-D Modeling, Polygonal Meshes, Multiresolution Models, Mesh Simplification, Refinement, OpenGL. Abstract: A 3 -Dimensional (3-D) object modeling technique with mesh simplification based resolution adjustment is performed in this thesis. Polygonal models, which are widely utilized for the modeling of 3-D objects, are taken as basis, making use of the polygonal structure and vertex coordinates for the display of 3-D models. The mesh structure obtained by the collection of polygons can be displayed in filled, colored, or texture mapped fashion. Rotation, lighting and zooming functions are supported to enable user interaction with the 3-D model. The amount of polygons and vertices of a model is proportional to the resolution as well as data quantity, resolution and data increase with the number of polygons. In this thesis, we developed a new simplification and refinement algorithm to utilize resolution, and hence data amount, adjustable 3-D modeling so that data resolution can be changed according to access constraints. m
Collections