Yol kesitinin modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YOL KESİTİNİN MODELLENMESİ Seyfettin YÜKSEL Anahtar Kelimeler: Yol Kesiti, Esnek Üstyapı, Killi Taban Zemini, Stabilizasyon, Modifikasyon, Performans, Kireç, Sap 2000, AASHTO. Özet: Çalışmamızda, yol kesitinin farklı metodlarla modellenmesi, altyapıyı iyileştirmeye yönelik metodlar, yolu oluşturan malzemelerin modifikasyonuyla oluşturulacak yeni esnek üstyapı tasannu ve uygulaması yapılmış esnek bir yolun killi taban zemininin kireçle stabilizasyonu ve stabilizasyonun üstyapı performansına sağlayacağı katkıların, oluşturulan modellerle SAP 2000 programıyla incelenmesi ve desteklenmesi gerçekleştirilmiştir. SAP 2000 programıyla oluşturulan modellerin girilen datalar sonucunda çalıştırılmasıyla; yolun killi taban zemininin önce doğal halleriyle, daha sonra da kireçle stabilizasyon sonucunda kazandıkları stabil(pozitif) halleriyle, farklı rijitlikteki kaplama tabakalarıyla oluşturulmuş olan üstyapıda maksimum yükleme sonucunda (Combo 1) meydana gelen deformasyonların üç modelde de farklı değerler aldığı görülmüştür. 1. Modelde doğal haldeki killi taban zemini üzerine tasarlanmış olan elastik rijit haldeki kaplama tabakası, 2. Modelde, killi taban zeminin optimum kireç oranıyla stabilize edilmiş (28Günlük )hali üzerine tasarlanmış elastik rijitlikteki kaplama tabakası, 3. Modelde ise kireçle stabilize edilmiş (28 Günlük) killi taban zeminin üzerine tasarlanmış viskoz rijitlikteki kaplama tabakası oluşturulmuştur. Sonuç olarak sanal ortamdaki üç modelin çalıştırılmasıyla; killi taban zeminlerinin kireçle stabilizasyonu neticesinde, visko-elastik özellikteki esnek üstyapılarda oluşabilecek deformasyonların, doğal haldeki killi taban zeminleri üzerindeki esnek üstyapılarda meydana gelebilecek deformasyonlardan daha az olduğu görülmüştür. Killi taban zeminlerinin kireçle stabilizasyonu neticesinde geoteknik açıdan, üzerinde bulunan üstyapıların da yorulma ömrü açısından pozitif yönde desteklendiği görülmüştür. Ayrıca killi taban zeminlerinin kireçle stabilizasyonunun yanı sıra karışım dizaynının da tasarım ve modellemede ne kadar önemli olduğu kanısı ortaya çıkmıştır. u MODELING THE CROSS SECTION OF ROAD Seyfettin YÜKSEL Keyword: The Cross Section of Road, Flexible Superstructure, Clay, Base Surfec (Soil) Stabilization, Modification, Performance, Lime, Sap 2000, AASHTO. Abstract: In this study we have examined modeling the cross section of the road through different methods, the methods for improving the infrastructure, designation of new and flexible superstructure to be made through modification of the materials that are composing the road, stabilization of clayed base surface of an implemented flexible road with lime, and the contributions of the stabilization to performance of the superstructure through SAP 2000 software with the created models. After the models created by SAP 2000 software are run with the entered data, it is seen that initially the natural condition of the clayed base surface of the road and then its stabilized (positive) condition that it has earned through stabilization with lime, and finally the deformations that have occurred as a result of maximum loading on the superstructure which was created through coating layers in different rigidities (Combo 1) have achieved different values in these three models. In the 1st model, an elastic rigid coating later, which was designed on the natural type of clayed base surface, was generated, In the 2nd model, a coating layer that has an elastic rigidity, designed on the clayed base surface, which was stabilized with the optimum lime ratio (28-days), was generated, and In the 3rd model, a coating layer that has a viscose rigidity, designed on the clayed base surface, which was stabilized with lime (28-days) was generated. As a conclusion, after running these three models in virtual environment, it is found that as a result of the stabilization of clayed base surfaces with lime the deformations that may occur at visco-elastic flexible superstructures can be less than the deformations that may occur in flexible superstructures, which are laid on natural clayed base surfaces. It is also seen as a result of the stabilization of clayed base surfaces with lime that superstructures on these clayed base surfaces are supported positively in terms of fatigue life. Furthermore it is understood that stabilization of clayed base surfaces with lime is important as well as the designation and modeling of mixture design. m
Collections