Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksalan, Mustafa Emre
dc.contributor.authorYilmaz, Erdinç
dc.date.accessioned2020-12-29T13:08:30Z
dc.date.available2020-12-29T13:08:30Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-07-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/420027
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, popüler Türk sinemasında karşılaştığımız karakterlerin, Postmodern insanın kimlik özelliklerine ne şekilde uygun davranışlar sergilediğini veya söylemlerde bulunduğunu saptamaktır. Bunu yaparken Modernite ve Postmodernite olarak adlandırılan uzun tarihsel dönemlerin ekonomik, siyasal ve sosyo-kültürel gelişim ve dönüşümlerini ele almak, Postmodern kimliğin oluşumuna ışık tutmak açısından önem taşımaktadır. Aydınlanma döneminden itibaren uzun bir süreç içerisinde gelişen ekonomi, sanayi ve bunlara eklemlenen bir siyaset anlayışı doğrultusunda bireylerin de yaşantıları ve hem toplumla hem de kendi benlikleriyle ilgili kavrayışları değişime uğramıştır. Bahsi geçen uzun sürecin son evresi olan Postmodernitede teknolojinin ve medyanın gelişmesiyle gündelik hayatımızda etrafımızı kuşatan imajlar ve tüketime dayalı bir hayat tarzı, kimliğimizi oluşturan etkenlerin arasında öne çıkmaktadır. Postmodern yaşantı, önceki dönemlerin herhangi biriyle karşılaştırılamayacak kadar çok sayıda ürün ve aynı zamanda tecrübe sunmaktadır. Durum böyle olunca, Postmodern insan için kendini gerçekleştirmek büyük önem arz eder hale gelmiştir. Postmodern insanın kendini gerçekleştirme arzusu bir çeşit `ben-odaklılık` yaratmakta ve bu durum kişilerin benliklerini kavrayış biçimlerini değiştirerek kimliklerine sirayet etmektedir. Bu çalışmada, Postmodern ben-odaklılık çerçevesinde ifade edilen Postmodern kimlik özelliklerinin izleri, uzun bir buhrandan sonra 1990'ların ortalarından itibaren yükselmekte olan popüler Türk sinemasında `betimsel analiz` ve `içerik analizi` yöntemleriyle incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Modernite, Postmodernite, Kimlik, Ben-odaklılık, Popüler Türk Sineması
dc.description.abstractThe aim of this study is to detect how the characters we encounter in popular Turkish cinema perform suitable acts or utter appropriate discourse in parallel to the character features of the Postmodern people. While doing this, analyzing the economic, political and socio-cultural developments and transformations of the long processes called Modernity and Postmodernity is of utter importance in order to enlighten the Postmodern identity. In this long process since the Enlightenment era, the individuals' lives and both their perception of the society and also their own 'self' have changed drastically in the direction of the developing economy, industry and additionally, a parallel political understanding. In Postmodernity, which is the last chain of the aforementioned long process, the images encircling us and the developing media are coming forward among a set of factors that constitute our identities and these are able to affect with the help of the developing technology and a daily life based on consumerism. Postmodern life offers a huge number of products and also experiences without comparison to any of the previous eras. Under these circumstances, self-actualizing has been of great importance for the Postmodern people. The will to self-fulfill oneself creates a kind of `I-am-me` orientation and this situation affects people's identity by transforming their perception of their selves. In this study, the traces of Postmodern identity features that are defined in the frame of the Postmodern `I-am-me` orientation have been analyzed through popular Turkish cinema which has been in an awakening after a long period of recession with the help of `descriptive analysis` and `content analysis` techniques. Keywords: Modernity, Postmodernity, Identity, I-am-me Orientation, Popular Turkish Cinemaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePostmodern kimlik kalıplarının popüler Türk sinemasındaki yansımaları
dc.title.alternativeThe traces of postmodern identity features on popular Turkish cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-25
dc.contributor.departmentİletişim ve Toplumsal Dönüşüm Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocio-economic transformation
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmPopular art
dc.subject.ytmPopular culture
dc.subject.ytmEgocentrism
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmPostmodern
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmPostmodernity
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid10158091
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477450
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess