Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Bayram Oğuz
dc.contributor.authorBaşaslan, Zaim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:08:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:08:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419961
dc.description.abstractGünümüz toplumu insan-teknoloji-toplum-iletişim sarmalı nedeniyle insanlık tarihinin belki de en hızlı ve en fazla değişimini son iki yüz yılda yaşamıştır. Topluluk halinde yaşama kültürünün bu kadar içine işlemiş teknolojik hayat olgusu, yaşama, düşünme hatta ölme şekillerimize kadar etkiler hale gelmiştir. Bu çalışmada, teknolojinin etkisi ideoloji kavramının topluluk olgusuna tahakkümünü temel alarak spesifik bir şekilde incelenmiştir. Daha sonra ideolojinin çevrimiçi sosyal ağ gruplarının üzerindeki etkileri çalışılmıştır. Teknolojinin etkisiyle toplum ve insan davranışlarında ortaya çıkan uyum ve karşı çıkma halleri bu çalışmanın amaç parametreleri olmuştur. Metodolojik yapısı Netnografik araştırma yöntemiyle kurgulanmış ve Facebook platformundaki çevrimiçi sosyal ağ grupları araştırmanın spesifik çalışma alanını meydana getirmiştir. Bulgular bölümünde çalışmanın omurgası olan ideolojik Facebook gruplarında uyma davranışı aranırken, uyma davranış şekillerinden biri olan özdeşleştirme kaynaklı uyma davranışının çalışıldığı süreçte çok dikkat çekici bir sonuç ortaya çıkmıştır. Siyasi seçimlerdeki halk kararlarında özdeşleşerek uyma davranışının ne denli etkili olduğu söz konusu gruplardaki gönderilere erişim sayısıyla net şekilde gözlenmiştir. Ancak bu sonucu pekiştirmek ve rasyonel sonuçları eşleştirmek için bir başka sosyal ağ platformu olan YouTube üzerinde minimal ve spesifik bir çalışma, araştırmaya eklenmiştir. Netice olarak daha önce yapılan çalışmalarla birlikte ele alındığında uyma davranışının sosyal hayat ile sanal ortamlarda gözlenme oranının kesinlikle aynı olmadığı sonucunun yanı sıra çok çarpıcı bir sonuç daha ortaya çıkmıştır. Bu sonuca göre 16 Nisan 2017 tarihinde Türkiye'de yapılan Anayasa Değişikliği Halkoylamasına sosyal ağlarda aktif olan bireylerin kullandıkları oyların yönünü özdeşleştirdikleri ünlü isimlerin belirlediği gözlenmiştir. Dolayısıyla ideolojik olarak uyma davranışının seçimler bağlamında özdeşleşme ile gerçekleştiği görülmüştür.
dc.description.abstractToday's society has perhaps lived the fastest and most change of the human history in the last two hundred years because of human-technology-society-communication spiral. The phenomenon of technological life, which has so much been incorporated with community culture, has become so influential to our way of life, thinking and even dying. In this study, the influence of technology was examined specifically based on the dominance of the concept of ideology to the community phenomenon. Then, the effects of ideology on ideological online social networking groups were studied. Harmony and opposition cases, which were appeared on the community and human behaviours with the influence of technology, were the aim parameters of this study. The methodological structure was constructed by the method of netnographic research and the online social networking groups on the Facebook platform were the specific study area of this research. In the part of findings while the accommodating behaviour was researched among the ideological Facebook groups, an important result was determined studying on the identification behaviour one of the compliance behaviour types. Identifying within the nation's verdict in the political elections, the effect level of accommodating behaviour was clearly observed with the number of accesses to the sendings in the groups. However a minimal and specific study on Youtube, which is an another social networking platform, was added to this research in order to consolidate this result and match rational results. As a result, when we consider it together with the previous studies, the accommodating behavior is not exactly the same with the social environment and the virtual environment. Another important result is that the direction of the votes of the individuals, who were active on social networks in Constitutional Referendum in Turkey on April 16, 2017, were identified by the celebrity people's. Thus, ideologically, behavior of accommodating has been seen to occur through identification in the context of elections.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYeni medya ve ideolojik çevirimiçi sosyal ağ topluluklarında uyma davranışı üzerine netnografi çalışması
dc.title.alternativeNew media and a netnography study in ideological online social network communities on accommodating behaviour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-11
dc.contributor.departmentİletişim ve Toplumsal Dönüşüm Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmIdeological orientation
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmNetnography
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmSocially expressive behaviors
dc.subject.ytmSocial behaviorism
dc.subject.ytmAdaptive behavior
dc.identifier.yokid10177279
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489159
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess