The impact of training effectiveness on human resources development
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Kirkpatrick'in dört seviyeli değerlendirme modelini kullanarak eğitim etkinliğinin insan kaynakları gelişimine olan etkisini araştırmaktır. Bu model tepki, öğrenme, davranış ve sonuç boyutlarından oluşmaktadır. Bu çalışma nicel olup, veriler Irak'ın Erbil ilindeki iki çok uluslu petrol şirketinin 130 çalışanı arasında anket yoluyla toplanmıştır. Veriler SPSS 19 versiyonu ile analiz edilmiş, regresyon analizi seviyeler arasındaki ilişkiyi saptamak için yapılmıştır. Sonuçlar, düzeyler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon olduğunu, katılımcıların eğitim için tepkilerinin pozitif olduğu ancak çoğunun eğitim materyallerinden, ders yapılarından ve eğitim yönetim sürecinden tatmin olmadığını göstermektedir. Ayrıca elde edilen bulgulara göre çalışanlar eğitimden kazanılan beceri ve bilginin uygulanması konusunda eğitmen tarafından geribildirim almamalarının dışında, eğitimin öğrenme seviyesinden memnun olduklarını belirtmişlerdir. Sonunda yapılan incelemede, diğer üç seviyenin de sonuçların olumlu yönde etkilediği ancak her iki şirketin çalışanlarının çoğunun, elde edilen becerileri ve bilgileri işlerine uygulamak için bonus, promosyon veya ücret artışı konusunda tatmin olmadığı ortaya çıkmıştır. Son olarak yapılan regresyon analizi ile tepki ve öğrenme boyutlarının davranış ve bireysel ve örgütsel sonuçlar üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. The purpose of this study is to investigate the impact of training effectiveness on human resources development by using Kirkpatrick's four levels model of evaluation; reaction, learning, behavior and result . This study is quantitative and the data was collected through questionnaire among 130 multinational employees of two oil companies in Erbil province of Iraq. The data was analyzed through SPSS version 19, regression analysis was conducted to determine the relationship between the levels. The results indicated that there was statistically significant correlation among the levels, also the reaction of the participants for training were positive except that most of them were not satisfied with the materials and course structure as well as the management process of training, the findings also showed that the employees have satisfied with learning level of training except that they were not received feedback from the instructor about applying the skills and knowledge gained through training. Finally the study revealed that all the other three levels were affecting the results positively but most of the trainees of both companies were not satisfied about not receiving bonus, promotion or wage increase for applying new obtained skills and knowledge to their jobs. Finally, regression analysis revealed that the dimensions of reaction and learning have positive effects on behavior and individual and organizational outcomes.
Collections