Gastronomi kültürü ve gastronomi turizmi açısından Likya bölgesini ziyaret eden turistler üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nicel verilere dayanarak yapılan bu çalışmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Likya bölgesini ziyaret eden turistler üzerine yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise bu bölgeyi ziyaret eden turistlerden, tesadüfî seçilmiş ve araştırmaya katılmaya gönüllü 345 bireyden oluşmaktadır. Yapılan bu araştırmada veriler anket formları aracılığı ile toplanmıştır. Anketin birinci kısmında, katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesine yönelik 7 soru, ikinci kısmında ise katılımcılara yöneltilen beş soru başlığı altında 26 soru literatür taraması sonucunda araştırmanın amacına uygun olarak yazar tarafından hazırlanmıştır. Yapılan bu çalışmada katılımcılardan elde edilen nicel veriler SPSS 23.0 paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin frekans, yüzde ve ortalama değerler verilmiştir. Veri setinin güvenilirlik analizi Cronbach Alfa katsayısı ile test edilmiştir. Katılım düzeylerinin, katılımcıların demografik özellikleri ile ilişkisi olup olmadığını saptamak için Ki-kare ve Fisher's Exact Testleri kullanılmıştır. Katılımcıların, ifadelere verdikleri cevapların dağılımlarının anlamlılık testi için tek örneklem ve Ki-kare analizi kullanılmıştır. Analizler %95 güven düzeyinde test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre ele alınan demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, eğitim durumu, sosyo-ekonomik düzey) ile Likya Bölgesi'nin gastronomi kültürü arasındaki ilişkinin bazı boyutları ile anlamlı bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Bulgulara göre kadınlar, gastronomi kültürü ile ilgili konuşma eğilimini erkeklere göre daha fazla gerçekleştirmektedir. 26-35 yaş arasında katılımcı grubu gastronomi turizmi eylemini daha fazla uygulamaktadır. Eğitim seviyeleri ile gastronomi kültür değişkenleri arasında çıkan farklar değişkendir ve lisansüstü eğitim seviyesine sahip bireyler gastronomi kültürünün ayrıntılarına daha fazla önem vermektedir. Sosyo-ekonomik düzeyle ile gastronomi turizmi memnuniyeti arasındaki ilişkinin ise diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra bireylerin yemek yemekten zevk almasının ve turizm eylemini ne amaçla gerçekleştirdiklerinin de (iş ya da tatil) önemli veriler elde etmede etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Tatil amacı ile turizm eylemini gerçekleştiren bireylerin gastronomi turizmine daha çok önem verdikleri belirlenmiştir. The general screening model was used in this study based on quantitative data. Tourists visiting the Lycian region were chosen as the universe of the research. The sample of the survey was randomly selected from tourists visiting this region and 345 individuals voluntarily participated to the survey.In this study, data were collected through questionnaire forms.In the first part of the questionnaire, 7 questions were asked to determine the demographic characteristics of the participants and in the second part, 26 questions under the title of five questions directed to the participants were prepared by the author at the end of a detailed literature research.In this study, the quantitative data obtained from the participants were analyzed by SPSS 23 packet program.Frequency, percentage and mean values were given for the demographic characteristics of the participants.Reliability analysis of the data set was tested with the Cronbach Alpha coefficient.Chi-Square and Fisher's Exact Tests were used to determine whether participation levels correlated with the demographic characteristics of the participants.A single-sample chi-square analysis was used to test the significance of the distributions of answers given by participants.Analyzes were tested at 95% confidence level.It has been observed that there are significant differences between the demographic variables (gender, age, educational status, socio-economic level) and the gastronomy culture of the Lycia region. According to findings, women tend to talk about gastronomy culture more than men. The group of participant's aged 26-35 performs more gastronomic tourism activity. Differences between education levels and gastronomic culture variables are varying, and individuals with a postgraduate level of education are more concerned with thedetails of gastronomic cultures. It has been determined that the relationship between socio-economic level and gastronomy tourism pleasure is higher than the others.Besides, it has been concluded that the pleasure of the people eating the food and the purpose of the tourism activity (work or holiday) are influential in obtaining important data.It has been determined that the individuals who carry out the tourism activity with the purpose of the holiday give more importance to gastronomic tourism.
Collections