Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaydın, Arif
dc.contributor.authorHamawand, Omar Ali Hussein
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:44Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419805
dc.description.abstractSon yıllarda artan rekabet koşulları pazarlama işletmeleri ve müşteriler arasında özellikle uzun dönemde gerçekleşecek bir ilişkiyi zorunlu hale getirmiştir. İşletmelerin hizmet konusunda göstermiş oldukları bu performans müşteri açısından ne kadar önemli olduğunun bir göstergesi olarak ortaya çıkabilmektedir.Sürekli olarak değişen ve gelişen çevre koşullarına baktığımızda işletmeler uyum sağlayabilmek için bir çok stratejiden yararlanabilmektedirler. Müşteriyi elinde tutabilen bunun yanı sıra müşteriyi tatmin edebilen işletmeler müşterinin sadakatını kazanmakla birlikte kendi varlıklarını sürdüremekte istikrarlı hale gelebilmektedirler. Bu nedenle bu çalışmadaki amaç, işletmelerin gerek pazarlama stratejileri açısından, gerekse rekabet avantajı açısından müşteri memnuniyetini nasıl etkilediği konusunda inceleme yapmaktır.Dolayısıyla bu çalışma, Kerkük ilindeki bir Çimento fabrikasında çalışan kişilerin ankete alınmasıyla gerçekleşmiş olup, anket uygulaması sonucunda SPSS programı yoluyla istatistiksel analizden yararlanılmıştır. Analiz yönteminde T-testi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon ve regrasyon analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucu olarak pazarlama stratejileri ve rekabet avantajının müşteri memnuniyetine anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Pazarlama stratejileri, sektör, rekabet analizi, müşteri memnuniyeti.
dc.description.abstractThe recent raise in competitive atmosphere made it compulsory to create a long-term relation between enterprises and customers. The performance that the enterprises show in terms of serving the customers, can be defined as how an important indicator of the currents situation.When we have a glimpse at the changing and improving environmental factors, the enterprises may take benefit out of many strategies. The companies who make it possible to satisfy the demands of the customers will be able to survive in the future whereas they earn the loyalty of the customers. Therefore, the aim in this study is to identify how competitive advantage and marketing strategies effect the satisfaction of the customers.Hence this study is conducted in Kirkuk city by applying a questionnaire to the workers of cement factory, and the results being evaluated and analyzed in SPSS program. For the analysis, T-test, reliability, factor analysis, correlation and regression methods are used. As the result of this study, marketing strategies and competitive advantage have indicated to have a positive effect on the customer satisfaction. Keywords: Marketing strategies, sector, competitive analysis, customer satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titlePazarlama stratejilerinın rekabet avantajı ve iç müşteri memnuniyetine etkisi: Kerkük Çimento Fabrikası örneği
dc.title.alternativeThe effect of marketing strategies on competitive advantage and internal customer satisfaction: Kirkuk Cement Factory sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-25
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetitive advantage
dc.subject.ytmInternal customer
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmCompetition analysis
dc.subject.ytmCement sector
dc.identifier.yokid10178602
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489183
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess