Pazarlama stratejilerinın rekabet avantajı ve iç müşteri memnuniyetine etkisi: Kerkük Çimento Fabrikası örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda artan rekabet koşulları pazarlama işletmeleri ve müşteriler arasında özellikle uzun dönemde gerçekleşecek bir ilişkiyi zorunlu hale getirmiştir. İşletmelerin hizmet konusunda göstermiş oldukları bu performans müşteri açısından ne kadar önemli olduğunun bir göstergesi olarak ortaya çıkabilmektedir.Sürekli olarak değişen ve gelişen çevre koşullarına baktığımızda işletmeler uyum sağlayabilmek için bir çok stratejiden yararlanabilmektedirler. Müşteriyi elinde tutabilen bunun yanı sıra müşteriyi tatmin edebilen işletmeler müşterinin sadakatını kazanmakla birlikte kendi varlıklarını sürdüremekte istikrarlı hale gelebilmektedirler. Bu nedenle bu çalışmadaki amaç, işletmelerin gerek pazarlama stratejileri açısından, gerekse rekabet avantajı açısından müşteri memnuniyetini nasıl etkilediği konusunda inceleme yapmaktır.Dolayısıyla bu çalışma, Kerkük ilindeki bir Çimento fabrikasında çalışan kişilerin ankete alınmasıyla gerçekleşmiş olup, anket uygulaması sonucunda SPSS programı yoluyla istatistiksel analizden yararlanılmıştır. Analiz yönteminde T-testi, güvenilirlik analizi, faktör analizi, korelasyon ve regrasyon analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucu olarak pazarlama stratejileri ve rekabet avantajının müşteri memnuniyetine anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Pazarlama stratejileri, sektör, rekabet analizi, müşteri memnuniyeti. The recent raise in competitive atmosphere made it compulsory to create a long-term relation between enterprises and customers. The performance that the enterprises show in terms of serving the customers, can be defined as how an important indicator of the currents situation.When we have a glimpse at the changing and improving environmental factors, the enterprises may take benefit out of many strategies. The companies who make it possible to satisfy the demands of the customers will be able to survive in the future whereas they earn the loyalty of the customers. Therefore, the aim in this study is to identify how competitive advantage and marketing strategies effect the satisfaction of the customers.Hence this study is conducted in Kirkuk city by applying a questionnaire to the workers of cement factory, and the results being evaluated and analyzed in SPSS program. For the analysis, T-test, reliability, factor analysis, correlation and regression methods are used. As the result of this study, marketing strategies and competitive advantage have indicated to have a positive effect on the customer satisfaction. Keywords: Marketing strategies, sector, competitive analysis, customer satisfaction
Collections