Savaş ve ataerkil şiddet: Yezidi kadınların şengal saldırısı deneyimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yezidiler yüzyıllardır dışlayıcı politikalar ile şiddettin hedefi haline gelmiştir. Yazılı bir tarihlerinin olmaması ve kapalı bir toplum olmaları onlar ile ilgili yapılan birçok yanlış anlaşılmaya ortam hazırlamıştır. Özellikle `şeytana tapanlar` olarak resmedilmeleri ile onlara uygulanan şiddet meşru kılınmıştır. Kadınların alıkonulması ya da tecavüze uğraması neredeyse tüm Yezidi saldırılarında görülen bir şiddet biçimidir. Ataerkil zihniyetin yoğurduğu savaşlarda özellikle kadınların şiddete maruz kalmaları kaçınılmazdır. Yezidi kadınları da `son ferman` diye tanımladıkları 2014 DEAŞ'ın Şengal'e saldırmasında özgün bir şiddete maruz kalmıştır. Dolayısıyla, `Yezidi olmak` ve `kadın olmak` gibi iki öteki kimliği taşıyan Yezidi kadınlarının uğradıkları şiddeti anlamlandırma biçimleri bu tez için önemli bir noktayı oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler:Yezidiler, Kimlik, Cinsiyetçi Şiddet, Savaş ve Kadın Yazidis had become a target to violence for centuries due to exclusionary policies. Yazidis were misunderstood since they were a closed society and they hadn't had any written history. The violence had been experienced was legitimated because they were known as `devil worshippers`. Kidnapping and raping women are types of violence that can be seen almost in every assault against Yazidis. The wars caused by patriarchal structure especially the women's exposure to violence is inevitable. Yazidi women were exposed to a unique violence in Şingal, where IS assault calling `Last Farman` happened in 2014. Therefore, the way Yazidi women give meaning to the violence offers them two other identities of `being Yazidi` and `being women` had been experienced makes an important point for this thesis. Keywords:Yazidis, Identity, Gendered Violence, War and Women
Collections