Show simple item record

dc.contributor.advisorSülün, Yusuf
dc.contributor.authorÜlger, Arif Özgür
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:35Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419758
dc.description.abstractBu araştırma; ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin suya yönelik tutumları ile demografik özellikleri arasındaki olası ilişkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Muğla ili merkez ilçe 2010?2011 eğitim öğretim yılı I. döneminde 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 915 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Su Tutum Ölçeği (STÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 14.0 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda 32 maddelik Su tutum Ölçeği hazırlanmıştır.Araştırma sonucunda; ilköğretim öğrencilerinin suya yönelik tutumlarında cinsiyete, sınıf düzeyine, baba eğitim durumuna, anne eğitim durumuna, aylık gelire, en önemli su sorununun ne olduğuna, yüzme bilinip bilinmediğine ve yaşanılan yer bilgisine göre anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Su ile ilgili bilgiyi nereden edindiği ve en çok suyu nerede harcadığına göre anlamlı bir fark bulunamamıştır.ANAHTAR KELİMELER : Su Eğitimi, Fen Eğitimi, Öğrenci Tutumu
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the possible relationships between the demographic features and attitudes of 6th, 7th and 8th graders of primary schools towards water. The participants of the study are 915 sixth, seventh and eighth grade students in Muğla city center in the fall semester of 2010-2011 academic year. The study is a survey model. A Water Attitude Scale was used in order to collect data for the study a 32 itemed Water Attitude Scale was developed. The data obtained were analyzed by using SPSS14.0 package program. According to the results, there is a meaningful difference between student?s attitudes towards water in term of gender, grade level, parental education, and income and according to such variables of whether they know swimming, what the most important problem is regarding water and knowledge of living place. However, there is no meaningful difference according to in terms of where the students gained knowledge regarding water and for what purposes they use water.KEY WORDS : Water education, Science education, Student?sattidutesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGünümüzde su eğitimi ve ilköğretim öğrencilerinin su ile ilgili tutumlarının araştırılması (Muğla ili örneği)
dc.title.alternativeWater education today and a study on the attitudes of primary school students towards water (A sample of Muğla province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmWater
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid412583
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326012
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess