National culture and innovativeness: A cross-national comparison
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ulusal düzeyde kültürel özelliklerin yenilikçiliği nasıl etkilediğini tespit etmek ve ulusal kültür ile örgüt kültürü arasındaki ilişkiye dayanarak örgütsel düzeyde daha yenilikçi olunmasını engelleyen ve destekleyen kültürel faktörlerin neler olabileceği konusunda çıkarımlarda bulunmaktır. Bu bağlamda, ulusal düzeyde kültürel özellikler ile yenilikçilik arasındaki ilişkiyi incelemek için Hofstede'nin ulusal kültür boyutlarına ve Küresel İnovasyon Endeksi (GII) raporlarına başvurulmuştur. Bu doğrultuda her bir ülkenin altı kültürel boyut skorları bağımsız değişkenler ve bu ülkelerin yenilikçilik skorları bağımlı değişkenler olarak belirlenerek çoklu doğrusal regresyon analizleri uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini oluşturan ülke sayısı 2011 ve 2017 yılları arasındaki iki veri setindeki ortak ulaşılabilir verilere bağlı olarak 73 ila 78 arasında değişmektedir. Analiz sonuçları ulusal kültürel özelliklerin yenilikçilik üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular, bireycilik, uzun döneme odaklılık ve hoşgörü gibi kültürel boyut özelliklerinin yenilikçiliği olumlu yönde etkilediğini gösterirken, yüksek güç mesafesinin ise yenilikçiliği olumsuz yönde etkilediğini göstermiştir. Erillik ve belirsizlikten kaçınma kültürel boyutları ile yenilikçilik arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. The aim of this study is to find out how national cultural characteristics affect innovativeness at the national level, and based on national culture-organizational culture relationship to make inferences about cultural factors support or hinder innovativeness at the organizational level. In this respect, in order to reveal the relationship between innovativeness and culture at the national level were referred to Hofstede's cultural dimensions and to Global Innovation Index (GII) reports. In this regard, multiple linear regression analyses were performed by determining the six cultural dimensions scores of each country as independent variables and the innovativeness scores of these countries as dependent variables. The number of countries consist the sample of our study varies between 73 and 78 depending on mutual available data of two data sets between 2011 and 2017. Findings of the analyses showed that cultural characteristics have a considerable impact on innovativeness. It was found that cultural characteristics of individualism, long-term orientation, and indulgence affect innovativeness positively while large power distance's effect on innovativeness is negative. However, no significant relationship was found between innovativeness and characteristics of masculine and high uncertainty-avoidance cultures.
Collections