Mahlas beyitleri bağlamında 17. yüzyıl gazellerinde benlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 17. yüzyılın önde gelen sekiz şairi Şeyhülislâm Yahyâ, Nâbî, Nâʼilî, Neşâtî,Nefʻî, Nevʻizâde ʻAtâyî, Sâbit ve Vecdî'nin gazellerindeki mahlas beyitlerinde şairlerin kendilerini nasıl anlatttıkları üzerinedir. Çalışmanın giriş bölümünde mahlasterimi ve mahlas beyitle ilgili genel bilgiler verilmiş, şairlerin benliklerini anlamada mahlas beyitlerinin önemi üzerinde durulmuştur.Eski Türk Edebiyatı, Yeni Türk Edebiyatı ve Türk Halk Edebiyatı'nda mahlasın yerine değinilmiştir. İkinci bölümde şairlerin, kendilerini doğrudan nasıl anlattıkları, hangi yönlerini ve özelliklerini dile getirdikleri işlenmiştir. Üçüncü bölümde dış dünyadan ve afaki olaylardan hareketle kendilerini ne biçimda tarif ettikleri, kendilerine özgü hangi yönlerini anlattıkları irdelenmiştir. Her konu başlığında şairler ve konularla ilgili farklı grafikler verilerek, konu daha somut hale getirilmeye çalışılmıştır. Dördüncü bölümde ise şairlerin kendileri için kullandıkları sıfatlar tablo halinde verilmiştir. This study is about how the poets express themselves in pseudonym couplets in the ghazels of Sheikh-ul-Islam Yahyâ, Nâbî, Naili, Neşâtî, Nefʻî, Nev'izade Atayi, Sâbit and Vecdî, who are eight prominent poets of 17th century. In the introduction part of the study, preliminary information about pseudonym and pseudonym couplets were given and the importance of pseudonym couplets was emphasized in order to understand the individualities of the poets. In addition, the study mentioned the place of pseudonym in Old Turkish Literature, New Turkish Literature and Turkish Folk Literature. In the second part of the study, it was explained how the poets express themselves directly; and which aspects and features of their own they mention. In the third part were explained in what ways the poets describe themselves considering the external world and random events; and which specific aspects of their own they explain. The subject was tried to make more intelligible with the graphics related to the poets and the themes. In the fourth part of the study, a table about the titles that the poets used for themselves was shown.
Collections