Sonlu elemanlar yöntemi (SEY) ile analizi yapılmış yüksek güçlü anahtarlamalı relüktans motorun yeni bir bulanık mantık algoritması kullanılarak hız denetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anahtar Kelimler: Anahtarlamalı Relüktans Motor (ARM), Bulanık Mantık Denetim, Hız Denetimi, Sonlu Elemanlar Yöntemi (SEY).Anahtarlamalı Relüktans Motorlar (ARM) basit yapılı ve çok yönlü denetim imkanlarına sahip motorlardır. Son yıllarda, bu avantajlarından dolayı AR motorları ayarlı hız sistemlerinde geniş uygulama alanlarına sahip olmaktadırlar. Bu çalışmada, yüksek güçlü bir klasik AR Motorun modellenmesi ve yeni bir Bulanık Mantık algoritması kullanılarak hızının denetlenmesi detaylı olarak ele alınmaktadır. Çalışma temel olarak iki kısımdan oluşmaktadır Çalışmanın ilk kısmında Sonlu Elemanlar Yöntemi (SEY) tabanlı paket yazılım programı olan Maxwell 2D ile ARM' nun manyetostatik analizleri yapılarak çalışma karakteristikleri elde edilmekte ve analiz sonucunda elde edilen veriler Matlab/Simulink ortamına aktarılarak ARM' nun dinamik modeli oluşturulmaktadır. Çalışmanın 2. kısmında, ARM' nun hız denetimi için Klasik PID, Bulanık Mantık PI ve Yeni Bulanık Mantık Denetleyici olmak üzere üç farklı denetleyici yapısı kullanılmaktadır. Denetleyici performansları Matlab/Simulink ortamında gerçekleştirilen simülasyonlarla değerlendirilmektedir. Gerçekleştirilen denetim analizlerine bakıldığında kalıcı durum hatası, yükselme zamanı, maksimum aşma miktarı açısından Yeni Bulanık Mantık Denetleyici, Klasik PID denetleyici ve Bulanık Mantık PI (BMPI) denetleyiciye göre daha iyi bir performans göstermektedir. Keywords: Switched Reluctance Motor (SRM), Fuzzy Logic Control, Speed Control, Finite Element Method (FEM).Switched Reluctance Motors are simple constructed machines and have versatile control possibility. In recent years, because of these advantages SRMs get wide application areas in adjustable speed control systems. In this work, a high power classic SRM modeling and SRM speed control using new fuzzy logic algorithm issues are examined in detail. This work can be separated into two parts basically. In first part of work, Magnetostatik analyses of SRM is done using FEM based analysis software named Maxwell 2D and then, data achieved from analysis is transferred Matlab/Simulink environment. In this way, SRM dynamic model is constituted. In second part of work, three kinds of controller: Classical PID, Fuzzy Logic PI and New Fuzzy Logic Controllers are used for SRM' s speed control. Controller performances are evaluated with simulations performed in Matlab/Simulink environment. According to simulation results, New Fuzzy Logic Controller gets better performance respect to PID Controller and Fuzzy Logic PI Controller in point of steady state error, rise time and overshoot criterions.
Collections