İlköğretimde yaratıcı okumanın yaratıcı düşünme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; yaratıcı okuma yoluyla yapılan etkinliklerle bireylerin yaratıcı düşünme, yaratıcı ürünler ve yaratıcı çözümler ortaya koyma becerilerini geliştirmektir. Türkçe Öğretim Programı'nın (2006) birçok bölümünde `yaratıcı düşünme becerisi` ifadesi bulunmaktadır; fakat bu becerinin kazanılıp kazanılmadığına dair bir ölçme metodu bu programda belirlenmemiştir. Yalnızca bilgi kazanımlarının ölçüldüğü eğitim sistemimizde sosyal becerilerin de tespiti önemlidir. Dolayısıyla çalışmamızın ilk adımı öğrencilerin halihazırdaki yaratıcı düşünme becerilerini ölçmek olmuştur.Yaratıcı okumanın öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştireceği teziyle hazırladığımız bu çalışmada bir grup ortaokul öğrencisine Torrance Yaratıcı Düşünme Testi uygulanmış, ardından yaratıcı okuma etkinlikleri düzenlenmiştir. Etkinliklerin sonunda tekrar tespit edilen yaratıcılıklarının, önceki yaratıcılık düzeylerine göre anlamlı ölçüde arttığı görülmüştür. Buradan yaratıcı okuma etkinliklerinin yaratıcılığa belirgin katkıları olduğu sonucuna varılmış ve öğrenciye okuma hayatında destek olabilecek kişilere (anne-baba, anasınıfı öğretmeni, sınıf öğretmeni, Türkçe öğretmeni vb.) gerekli öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Türkçe öğretimi, yaratıcı düĢünme, yaratıcı okuma The aim of this work is to develop the skills which are made through the activities of individuals who think they are creative and making creative products and solutions.In many fields of Turkish Academic Program (2006) creative thinking skill statement is available, but a masure of the skill has been acquired in this metod hasn't been established in this program. Measuring only the achivements of the knowledge gains in our educational system, it is important to identificate of social skills. Therefore the first step of our study has been to measure of current creative thinking skills of the students. With a thesis on the prepared in this work improving the creative reading and creative thinking skills of the students, Torrance Test of Creative Thinking has been applied to a group of secondary school students and than creative reading activities have been applied to these students. It has been observed that the creativity which is idetified at the end of the activities has been inferred that creative reading activities have significant contribution to creativity and requiring suggestions have been offered to the people who can support the students in the field of education (parents, the teacher of main class, the teacher of the class, the teacher of Turkish language).Key Words: Turkish education, creative thinking, creative reading
Collections